Foto API: Viaductele de pe secțiunea Nădășelu a Autostrăzii Transilvania A3, greu de încadrat în jaloanele PNRR / Alunecări de teren din 2021

API: Viaductele de pe secțiunea Nădășelu a Autostrăzii Transilvania A3, greu de încadrat în jaloanele PNRR / Alunecări de teren din 2021
Alunecarea de teren de la Nădășelu s-a produs în septembrie 2021 | Foto: API
API: Viaductele de pe secțiunea Nădășelu a Autostrăzii Transilvania A3, greu de încadrat în jaloanele PNRR / Alunecări de teren
API: Viaductele de pe secțiunea Nădășelu a Autostrăzii Transilvania A3, greu de încadrat în jaloanele PNRR / Alunecări de teren
API: Viaductele de pe secțiunea Nădășelu a Autostrăzii Transilvania A3, greu de încadrat în jaloanele PNRR / Alunecări de teren
API: Viaductele de pe secțiunea Nădășelu a Autostrăzii Transilvania A3, greu de încadrat în jaloanele PNRR / Alunecări de teren
API: Viaductele de pe secțiunea Nădășelu a Autostrăzii Transilvania A3, greu de încadrat în jaloanele PNRR / Alunecări de teren

Directorul General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR), Cristian Pistol, a anunţat că a fost desemnat constructorul celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu-Mihăiești a Autostrăzii Transilvania A3.

"Am desemnat câștigătorul contractului pentru construcția celor două viaducte de pe secțiunea Nădășelu -Mihăiești a Autostrăzii Transilvania A3. Contractul pentru devierea traseului între km 10+009– km 12+000 și km 21+406– km 24+890 a fost atribuit Asocierii OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. - ILGAZ INSAAT TICARET A.S. - VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L", a anunţat Cristian Pistol, directorul CNAIR.

Cu o valoare de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanțat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor), mai informează Pistol. 

Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu - Mihăiești care constau în:
- construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,
- un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN1F și cursului pârâului Topa Mică.

Porțiunea Nădășelu – Zimbor – Poarta Sălajului a A3 era în curs de construire de  către grupul UMB (România), însă în 2021 s-a produs o alunecare masivă de teren la Nădășelu, lângă cimitir, alta, la Topa Mică. CNAIR a decis scoaterea din contractul inițial și licitarea separată a lucrărilor. Băcăuanii de la UMB nu s-a înscris la licitație.

"Fără să stea după birocrație, cei de la UMB au pornit șantierul ca din pușcă și aveam mari speranțe că își vor respecta angajamentele parafate în 2020. Dar a venit momentul fatidic septembrie 2021: alunecare-mamut la Nădășelu lângă cimitir, la propriu. Și de atunci s-a ales praful. Ulterior a mai apărut o problemă similară în zona Topa Mică. Și CNAIR a tergiversat un an și jumătate decizia privind soluțiile de remediere. Într-un final apoteotic, în primăvara lui 2023 s-a luat decizia scoaterii din contract și licitarea separată a celor două soluții.

Procedura de achiziție a fost lansată la început de august 2023 și toată lumea credea că e minge la fileu pentru UMB. Dar surpriză: cei de la UMB nici nu au depus ofertă, probabil fiindcă sunt până peste cap băgați în 388 kilometri de autostradă și drum expres pe care nu-i pot duce în ritmul lor obișnuit. În plus, tergiversarea licitației le convine de minune, având un motiv de noi amânări.

Rămasă cu buza umflată, CNAIR primește o singură ofertă amărâtă de la Ozaltin (Turcia), abia în ianuarie 2024. Greu de crezut că ne-am putea încadra în jalonul PNRR actual: spre sfârșitul lui 2026″, consideră Asociația Pro Infrastructură (API).

Comenteaza