Blocaj pe un lot din A3. Constructorul mai vrea bani, CNAIR nu-i dă. "Timpul trece, leafa merge"

Blocaj pe un lot din A3. Constructorul mai vrea bani, CNAIR nu-i dă. "Timpul trece, leafa merge"

Peisajul a rămas neschimbat pe cei 28,5 km ai lotului Biharia-Chiribiș din AutostradaTransilvania, unde nu se lucrează de 10 luni.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

"Timpul trece, leafa merge, prietenii știu de ce!", scriu cei de la Asociația Pro Infrastructură. Este vorba despre situația lotului de 28,5 km Chiribiș-Biharia, parte din AutostradaTransilvania, unde actualul antreprenor cere CNAIR costuri suplimentare e 48%.

"Contractul, semnat în 12.06.2020, prevede 6 luni de proiectare și 18 de execuție pentru 28,55 km pe suma de 326 milioane RON plus TVA. Antreprenorul general, Trameco (grupul Selina), trebuia să finalizeze proiectul tehnic în decembrie 2020 dar nici până astăzi nu i-a fost acceptat pentru că solicită costuri suplimentare de 48% peste valoarea contractuală, bani ce nu se pot adiționa în mod legal sub nicio formă.

Practic, cei de la Trameco au subevaluat grosolan lucrările necesare, licitând la 72% din valoarea estimată de CNAIR, diferența față de următoarea ofertă validă fiind de aproximativ 70 milioane lei, iar acum, culmea, cer fix diferența până la 100%, adică 130 milioane lei, deci aproape de două ori diferența dintre oferta lor și a competitorului situat pe locul 2 după evaluare.

Motivul suplimentării invocat de constructor? Probleme cu unele pile (fundații), dar mai ales terenul slab pe o distanță scurtă unde soluția tehnică propusă de Trameco/Selina este extrem de scumpă față de alte soluții puse în operă în alte zone similare de pe A3, mult mai ieftine, sugerate chiar de CNAIR și mai ales de consultant, compania Egis.

Cerem în mod expres celor de la Trameco/Selina să identifice, împreună cu Egis, soluțiile tehnice necesare astfel încât să vină cu un proiect tehnic în CNAIR care să respecte legea și termenii contractuali, dar mai ales prețul asumat la licitație, apoi să se apuce de lucru pe un tronson cunoscut, cu teren ușor, pe care sunt foarte puține blocaje birocratice de rezolvat!

În caz contrar, solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SĂ REZILIEZE contractul de urgență, să dea certificat negativ antreprenorului neserios și să re-liciteze imediat lotul blestemat, a treia oară!!!", transmit reprezentanții API.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza