Pro Infrastructură cere ca circulaţia pe contrasens să fie asimilată tentativei de omor/ Pedepse mai aspre pentru șoferii-pericol

Pro Infrastructură cere ca circulaţia pe contrasens să fie asimilată tentativei de omor/ Pedepse mai aspre pentru șoferii-pericol

Asociaţia Pro Infrastructură cere ca circulaţia pe contrasens, pe un drum de viteză cu separație de sens, să fie asimilată tentativei de omor, deoarece pune grav în pericol viaţa participanţilor la trafic.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Asociaţia Pro Infrastructură consideră că gestul mai multor şoferi care au intrat pe contrasens pe Autostrada A2 este unul criminal. 
 
“Săptămâna trecută mai mulţi şoferi au intrat pe contrasens intenţionat pe Autostrada A2. Credem cu tărie că acest gest este unul criminal şi trebuie pedepsit ca atare de codul penal, nicidecum cu suspendarea permisului câteva luni şi o amendă modică. Considerăm că a intra pe contrasens cu bună ştiinţă pe un drum de viteză cu separaţie de sens este o faptă care trebuie asimilată celor de tentativă de omor pentru că pune grav în pericol viaţa participanţilor la trafic. Din păcate nu doar această faptă este prea blând sancţionată de codul rutier şi de legea penală, legislaţie care şi aşa nu întotdeauna este pusă în aplicare!”, a transmis Asociaţia Pro Infrastructură.
 
Mai mult, reprezentanții API le cer autorităţilor să înăsprească sancţiunile şi pentru șoferii care pun în pericol siguranța oamenilor în trafic prin fapte ca depăşirea vitezei maxime cu mai mult de 50 km/h, trecerea pe roşu ori conducerea sub influența alcoolului.
 
“Solicităm autorităţilor responsabile înăsprirea semnificativă a amenzilor şi/sau a sancţionării penale şi pentru alte fapte care pun siguranţa oamenilor pe drum în mare pericol: depăşirea vitezei maxime cu mai mult de 50 km/h, trecerea pe roşu, şofatul în stare de ebrietate, depăşirea pe linie continuă, neacordarea de prioritate la trecerea de pietoni, ca să enumerăm doar câteva. Suntem realişti însă: acest demers este foarte greu de pus în practică deoarece nu există voinţă politică şi nici măcar o largă colaborare, înţelegere şi presiune din partea şoferilor şi a societăţii în ansamblul ei în acest sens”, a mai precizat Asociaţia Pro Infrastructură. 

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza