Primul pas pentru continuarea spre Ungaria a Autostrăzii Transilvania: nodul Gilău

Primul pas pentru continuarea spre Ungaria a Autostrăzii Transilvania: nodul Gilău
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a transmis către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), spre validare, documentațiile de atribuire pentru procedurile de achiziție publică pentru finalizarea lucrărilor la nodul Gilău.

În 27 septembrie, CNADNR a transmis către ANAP documentațiile de atribuire pentru procedurile de achiziție publică pentru proiectele realizarea Autostrăzii Brașov - Târgu-Mureș - Cluj - Oradea, lotul 1, Târgu Mureș - Ungheni, cu drum de legătură - relicitare, respectiv finalizarea lucrărilor la nodul Gilău și conexiunea dintre Secțiunea 2B cu subsecțiunea 3A1, Autostrada Brașov - Târgu-Mureș - Cluj - Oradea (podul peste Someș).

Conform şefului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, până la sfârşitul lui 2016 va fi gata porţiunea de 8,7 km din Autostrada Transilvania dintre Gilău şi Nădăşelu, dar nu se va putea face legătura în acest an, cu ceilalţi 52 km, dintre Câmpia Turzii şi Gilău, pentru că podul peste Someş, ce va uni cele două tronsoane, va fi gata abia în primăvară.

Termenul de execuţie a podului, conform directorului DRDP, ar fi de 7-8 luni. Podul peste Someş a rămas "suspendat" mai mulţi ani. Compania americană Bechtel, care îl avea inclus în proiect, a început lucrările, dar nu le-a finalizat, deoarece în 2013 a fost reziliat contractul pe care îl avea cu statul român.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşelu, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că era în şantier la Bechtel, rezilierea contractului cu americanii fiind realizată după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşelu.

Până acum, CNADNR a mai organizat o licitaţie pentru acest pod, dar a considerat că ofertele înaintate nu au fost conforme şi a anulat-o. Firmele interesate au cerut anularea deciziei la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi în justiţie, ceea ce a întârziat şi mai mult procedura de selectare a unui constructor.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu, de 8,7 km, aflate într-un stadiu avansat de execuţie, au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul lor se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat.

În perioada următoare, ANAP va finaliza procesul de verificare a documentațiilor de atribuire, iar CNADNR va publica, în cel mult trei zile, anunțurile de participare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Comenteaza