Foto Autostrada Transilvania A3, "eșecul" Bechtel de acum 20 de ani: Chețani – Câmpia Turzii, 42% GATA! STRABAG vrea să finalizeze lotul anul acesta

Autostrada Transilvania A3, "eșecul" Bechtel de acum 20 de ani: Chețani – Câmpia Turzii, 42% GATA! STRABAG vrea să finalizeze lotul anul acesta
captura YouTube - Autostrada A3 Chețani - Câmpia Turzii lotul filmat / Raul Pristopan
Autostrada Transilvania A3, "eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Chețani – Câmpia Turzii, 42% GATA! STRABAG vrea să finalizeze lotul anul ac
Autostrada Transilvania A3, "eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Chețani – Câmpia Turzii, 42% GATA! STRABAG vrea să finalizeze lotul anul ac
Autostrada Transilvania A3, "eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Chețani – Câmpia Turzii, 42% GATA! STRABAG vrea să finalizeze lotul anul ac
Autostrada Transilvania A3, "eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Chețani – Câmpia Turzii, 42% GATA! STRABAG vrea să finalizeze lotul anul ac
Autostrada Transilvania A3, "eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Chețani – Câmpia Turzii, 42% GATA! STRABAG vrea să finalizeze lotul anul ac
Autostrada Transilvania A3, "eșecul" Bechtel, de acum 20 de ani: Chețani – Câmpia Turzii, 42% GATA! STRABAG vrea să finalizeze lotul anul ac

Contractul de finalizare a lotului-lipsă Chețani - Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania (A3) a ajuns la un grad de realizare de 42%, au transmis reprezentanții constructorului STRABAG.

Constructorii de la STRABAG sunt încrezători că până la finalul anului vor termina lucrările la cei aproape 16 kilometri din lotul Chețani - Câmpia Turzii, înainte de termenul contractual de anul viitor. În luna mai, stadiul fizic pe noul contract privind acest lot din A3 se ridica la 25%.

„Facem tot posibilul să finalizăm anul acesta și considerăm că șansele să finalizăm proiectul sunt foarte mari, momentan suntem la un grad de realizare de 42%. Cu siguranță condițiile meteorologice sunt cele care au un impact major în finalizarea contractului.

În luna iunie am avut un progres redus din cauza numeroaselor precipitații abundente care au afectat în special progresul pe partea de terasamente”, au declarat reprezentanții STRABAG pentru economica.net.

În cadrul asocierii cu GEIGER pentru finalizarea lucrărilor la acest lot din A3, în sarcina STRABAG se află trei pasaje:
– Km 28 – pasaj DN15 pe autostradă: a fost finalizată montarea grinzilor. Este în curs de montare predale și realizare placă supra betonare
– Km 36 – pod peste Arieș: a fost finalizată infrastructura urmând ca în iulie să înceapă montarea grinzilor
– Km 37 – pasaj DN15 peste autostradă: a fost finalizată suprastructura și au început lucrările aferente rampelor pasajului

Autostrada eşecului

Amintim că lucrările la autostrada Transilvania au început în 2003, când lucrarea era atribuită Bechtel, una dintre cele mai mari firme de construcţii din SUA. Cum statul a decontat cu întârziere lucrările, compania a avansat lent şi a oprit aproape în totalitate investiţia în 2011. În 2013, după ce cheltuise 1,4 miliarde euro, CNADNR i-a reziliat definitiv contractul și a despăgubit firma cu 37 de milioane euro. 

Comenteaza