Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea NU va fi gata în 2026. Ce se întâmplă cu banii din PNRR

Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea NU va fi gata în 2026. Ce se întâmplă cu banii din PNRR

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, avertizează că un lot de pe magistrala Cluj-Oradea are întârzieri.

Proiectele de infrastructură finanțate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) trebuie încheiate până în vara lui 2026, pentru a beneficia de finanțare europeană. 

Conform lui Sorin Grindeanu, ministerul Transporturilor nu va pierde finanțarea europeană, chiar dacă unele proiecte, precum este cazul magistralei Cluj-Bihor, nu vor fi încheiate la termen. 

''E un lot pe Episcopie - Cluj care un pic e blocat, fiindcă avem un constructor care ne spune că acolo e o zonă inundabilă. Acum vă dau un exemplu. Cei care au proiectat spun că nu. Avem tot felul de expertize, contra-expertize, deci suntem într-o situație care s-ar putea să ne ducă în acest scenariu, de a nu finaliza până în vara anului viitor. Nu se întâmplă lucrul ăsta, le transferăm, așa cum v-am spus, pe Programul Operațional de Transport. Deci noi nu pierdem bani, având în vedere că aveam această rezervă de aproximativ 14 miliarde', a afirmat Sorin Grindeanu.

Lucrările de modernizare a căii ferate Cluj-Oradea au loc pe o distanță de peste 166 km. În ianuarie 2024, CFR anunța închiderea circulației feroviare pentru o perioadă de doi ani pe relația Aghireșu Poieni în contextul lucrărilor de modernizare și electrificare a magistralei M300 Cluj-Episcopia Bihor-frontiera Ungaria. 

Lucrările pe cei 166,5 km de traseu feroviar au fost împărțite pe patru segmente: 

*Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireșu (30,41 km);
*Lotul 2: Aghireșu – Poieni (36,53 km);
*Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km);
*Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km).

Potrivit raportului oficial oferit de CFR, la sfârșit de ianuarie 2025, stadiul fizic al proiectului arăta o situație dificilă în teren:

*23% pe lotul 1  Cluj-Aghireșu
*32% pe lotul 2 Aghireșu-Poieni 
*4,5% pe lotul 3 Poieni-Aleșd, care include defileul, zona cea mai dificilă de pe traseu
*10% pe lotul 4 Aleșd-Frontieră Ungaria

Comenteaza