Ministrul Transporturilor vrea să rezilieze contractul pentru autostrada Suplacu - Borș

Ministrul Transporturilor vrea să rezilieze contractul pentru autostrada Suplacu - Borș
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, s-a arătat nemulțumit de mobilizarea constructorului pe autostrada Suplacu de Barcău - Borș.


Sorin Bușe (foto stânga) a constatat neîndeplinirea atribuțiilor contractuale de către constructor în privința Autostrăzii Transilvania, secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș. Astfel, ministrul a solicitat prezența la București a conducerii companiei spaniole responsabilă de construirea secțiunii de 60 km pentru a decide viitorul proiectului. 

Antreprenorul a câștigat licitația în urmă cu un an și jumătate. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a emis ordinul de începere pentru proiectarea și execuția lucrărilor în iunie 2015. Cu toate acestea, ultima variantă a proiectului tehnic a fost transmisă pentru avizare la CNADNR cu întârziere, la începutul lunii august 2016.

"În prezent, constructorul nu are niciun impediment pentru efectuarea lucrărilor. Mai mult decât atât, CNADNR a acordat avansul aferent acestui proiect, iar antreprenorul a promis mobilizarea, lucru care nu s-a întâmplat. Stadiul de execuție pe acest contract este în continuare 0%", conform conducerii companiei.

Ministrul de resort consideră că un astfel de parteneriat nu poate continua în aceste condiții. „Dacă până în 15 septembrie, constructorul nu va demara lucrările la capacitate optimă, nu eliminăm varianta rezilierii pentru că ne dorim ca acest proiect să progreseze”, a subliniat Bușe.

Contractul "finalizare Autostrada Braşov - Târgu-Mureş - Cluj - Oradea, secţiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borş, km 4+200 - km 64+450" a fost semnat pe 14 mai 2015 cu asocierea dintre firmele Corsan - Corviam Construccion, Consinit, Road Consulting & Design Solution şi Via Design.

Proiectul autostrăzii Braşov - Borş a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit mai multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din lungimea autostrăzii statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro, de la buget.

Ulterior s-au dat noi termene de finalizare, ultimul estimat fiind anul 2020. Din șoseaua Brașov - Borș, de 433 km, sunt finalizați 52 km, pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău, construit de Bechtel. În prezent sunt în lucru sau în pregătire lucrări pe tronsoanele Gilău - Nădăşelu, Târgu-Mureş - Ogra - Câmpia Turzii, Suplacu de Barcău - Borş, iar pe alte secţiuni nu au fost selectați constructorii.

Comenteaza