Cum merge treaba pe autostrăzi. TOPUL șantierelor după avans: UMB se mișcă cel mai bine

Cum merge treaba pe autostrăzi. TOPUL șantierelor după avans: UMB se mișcă cel mai bine

Grupul UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu, a înregistrat, și în luna februarie, cele mai mari progrese în cadrul marilor proiecte de infrastructură rutieră din România.

Firmele lui Dorinel Umbrărescu au înregistrat printre cel mai mare avans, în luna februarie, pe șoselele aflate în lucru. Potrivit CNAIR, grupul UMB a avut un avans de 6,5 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Pe acest contract, lucrările au depășit stadiul de 15%.

De asemenea, UMB a avut luna trecută un prim progres de 5 puncte procentuale pe lotul 1 Buzău – Vadu Pașii din Autostrada Buzău – Focșani (A7).

Potrivit analizei Economica.net, tot un avans de 5 puncte procentuale au înregistrat și italienii de la WeBuild la mega-podul de la Brăila, unde a început deja așternerea primului strat de asfalt, lucrările ajungând la un stadiu de 90% în februarie.

Urmează în top asocierea româno – bulgară Coni – Trace, care a avut un progres de 4,6 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele/Stâlpu din Autostrada Ploiești – Buzău (A7). Pe A7, pe primul lot intrat în execuție lucrările au ajuns la 12,50%.

Grupul lui Dorinel Umbrărescu revine în clasament cu un avans de 4 puncte procentuale pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord din Autostrada Buzău – Focșani (A7). Lucrările pe primul lot din A7 început de UMB au ajuns la un stadiu de 5%. Tot cu 4 puncte procentuale a avansat grupul UMB și pe lotul 2 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord). Luna trecută, gradul de execuție pe acest lot al A0 a ajuns la 37%.

Clasamentul continuă tot cu UMB, care a raportat un prim avans de 3 puncte procentuale pe lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat din Autostrada Buzău – Focșani (A7).

Pe același loc în clasament sunt și turcii de la Nurol care au înregistrat tot un progres de 3 puncte procentuale pe lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania (A3), unde stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 71%, bucata din A3 care are șanse să fie primul lot inaugurat din 2023.

În top urmează turcii de la Alsim Alarko, cu un avans de 2,65 puncte procentuale pe lotul 1 Glina – Vidra din Autostrada Bucureștiului (A0), unde s-a depășit luna trecută procentul de 58% stadiu fizic de execuție.

Cu un progres de 1,3 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil din Autostrada Ploiești – Buzău (A7) se află în clasament asocierea Pizzarotti – Retter. Al doilea lot intrat în execuție din A7 este realizat în proporție de 6,5%, potrivit datelor aferente lunii februarie.

Lista continuă cu italienii de la WeBuild, care revin în top cu un avans de 1,14 puncte procentuale pe secțiunea 5 din Autostrada Sibiu – Pitești (A1). Astfel, pe lotul dintre Curtea de Argeș și Pitești a fost depășit gradul de execuție de 26%.

Conform analizei citate, clasamentul se încheie cu două șantiere cu câte 1 punct procentual: UMB, pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), programat pentru inaugurare în 2023, tronson realizat în proporție de 63%, și austriecii de la Strabag pe drumul ce va conecta Centura Oradea cu A3 la Biharia, cu un stadiu fizic al lucrărilor de aproape 43%.

Pe restul șantierelor monitorizate fie au fost raportate progrese mai mici de 1 punct procentual, fie nu s-a înregistrat niciun avans.

Comenteaza