Bilanț la mijloc de toamnă pe autostrăzi. Un constructor de pe A3 de la Cluj, cu cel mai mare progres
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 13:42
- Economie
- Ascultă știrea
Progresul lucrărilor pe segmentele de autostrăzi din țară diferă de la un șantier la altul. În luna septembrie, cel mai mare avans s-a înregistrat pe un lot care ține de A3 Cluj.
Topul constructorilor de autostrăzi este condus în luna septembrie de compania turcă turc Ozaltin, cu un progres de 33% raportat la traseul deviat al A3, care va include viaducte de peste trei km lungime.
A doua poziție revine UMB (SA&PE Construct - parte a Grupului UMB), cu progrese între 18 și 28 de puncte procentuale pe cele trei loturi din A7 cuprinse între Focșani și Bacău.
Potrivit analizei Economica.net, pe locul trei pe podium este asocierea Pizzarotti – Retter, cu un avans de peste 15 puncte procentuale pe lotul 1 Nord din Autostrada Bucureștiului A0.
Pe locul patru e UMB cu un avans de 7 puncte procentuale la lotul – lipsă Margina – Holdea din A1 Lugoj – Deva. UMB mai intră în TOP 10 și cu avansuri de 3,1 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania A3, precum și pe lotul Mircești – Pașcani din A7 Bacău – Pașcani.
Urmează în top asocierea Nurol – Makyol raportează un progres de 6,7 puncte procentuale pe lotul 3 Pietroasele – Buzău al A7 Ploiești – Buzău, după care vine Construcții Erbașu, cu un avans de 5 puncte procentuale la lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania A3.
În clasament intră și constructorul turc Makyol raportează un progres de 4,56 puncte procentuale pe lotul 2 din A13 Sibiu – Făgăraș.
Pe restul șantierelor progresele au fost mai mici de 3 puncte procentuale, fie nu au fost raportate sau actualizate pe harta interactivă a marilor proiecte de infrastructură rutieră a CNAIR, gestionată de către Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN).











