Compania de Infrastructură recunoaște: “Situația de pe autostrada Cluj – Mureș e dramatică”

Compania de Infrastructură recunoaște: “Situația de pe autostrada Cluj – Mureș e dramatică”

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) promite că va lua măsuri pentru a soluționa blocarea lucrărilor pe tronsonul dintre cele două județe din Autostrada Transilvania (A3).

“Lipsa activității pe șantierul Chețani – Câmpia Turzii, situația dramatică a subcontractorilor și degradarea lucrărilor deja realizate, cu alte cuvinte situația îngrijorătoare de pe șantierul A3 ne obligă la o analiză mai atentă în perioada imediat următoare, implicit la luarea unor decizii menite să ducă lucrurile înainte.

Știm că sunt probleme și, tocmai din acest motiv, trebuie să luăm decizia cea mai bună. Vă vom informa despre toate deciziile pe care le vom adopta pentru a finaliza acest proiect”, a transmis conducerea CNAIR.

În vară, lucrările pe lotul de 15 km au fost reluate după ce antreprenorul Straco, aflat în insolvență, s-a înțeles cu subcontractorii specializați pe terasamente și structuri, conform Asociației Pro Infrastructură (API). “Ne exprimăm speranța ca ei să fie plătiți la zi, fiind practic singura șansă de finalizare a acestui lot ce realizează conexiunea dintre porțiunile din Cluj și Mureș ale A3”, relata API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

 

 

Etichete
Comenteaza