Video Foto Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Un nou tronson, șanse mici în 2019

Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Un nou tronson, șanse mici în 2019
Autostrada Transilvania este întreruptă acum între Câmpia Turzii și Iernut | Foto: API
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019
Clujul, rupt de Mureș pe Autostrada Transilvania. Șanse mici pentru un nou tronson în 2019

Porțiunea lipsă dintre Câmpia Turzii și Târgu-Mureș a Autostrăzii Transilvania (A3) are șanse minime de a mai fi redusă cu 18 km în acest an, estimează specialiștii Asociației Pro Infrastructură (API).

“Am vizitat șantierul A3 dintre Chețani și Iernut, construit de cei de la Astaldi. Deși progresul este unul foarte bun, nu mai este timp pentru deschiderea traficului în 2019. La începutul anului, vă spuneam că sectorul de 17,9 km are șanse foarte mici, teoretice, de inaugurare în 2019.

Momentan, gradul de execuție este în jur de 78%. În continuare punctele critice sunt nodul Iernut și podurile peste Mureș de la Bogata. Evaluând toate lucrările rămase și faptul că vine anotimpul rece, estimăm că vom putea circula pe noul tronson de autostradă cel mai devreme prin mai 2020.

Cerem antreprenorului și oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să facă toate demersurile tehnice și birocratice astfel încât până în decembrie 2019 să finalizeze nodul Iernut, eliminând astfel soluția temporară periculoasă existentă acum, giratoriu și trecere la nivel cu calea ferată”, a transmis conducerea API.

A3 Câmpia Turzii – Târgu-Mureş are patru diviziuni: lotul 1, între Ungheni şi Ogra (10,1 km); lotul 2, între Ogra şi Iernut (3,6 km); lotul 3, între Iernut şi Cheţani (17,9 km); lotul 4, Câmpia Turzii – Cheţani (15,6 km).

Două din cele patru tronsoane ale autostrăzii Ungheni – Câmpia Turzii, situate între Ungheni şi Iernut, de 14 km, au fost date în folosinţă în decembrie 2018. Finanţarea lucrărilor este asigurată în proporţie de 75% prin Programul Operaţional Infrastructura Mare şi restul de 25%, de la bugetul de stat.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract - estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde - încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Comenteaza