Autostrada Transilvania, gata în 2020

Autostrada Transilvania, gata în 2020
Magistrala Brașov - Borș (A3) poate să fie terminată în patru ani, conform ministrului Transporturilor, Dan Costescu. Cel mai optimist termen de până acum a fost 2012, iar cel mai pesimist, 2026.

"Termenele pentru sectoarele parțiale care vor fi date în folosință au fost prezentate și în plenul Senatului și în plenul Camerei. Prefer să mă opresc la ele, cu toate că, evident, colegii lucrează și la termenul mare, care este derivat din termenele mici. Avem termene și pentru acestea, începând, să zicem, din 2017 și până în 2020.

Dacă se vor respecta procedurile care au fost puse și va intra și ordonanța pentru accelerarea proiectelor mari de infrastructură, este posibil să fie gata până în 2020, pentru unele tronsoane chiar cu devansări de termene", a estimat Costescu. El a făcut aceste declarații în cadrul dezbaterii de la "Ora guvernului", din plenul Camerei Deputaților. 

Ministru convocat la parlament de UDMR

La solicitarea UDMR, ministrul a fost prezent în plenul parlamentului pentru a prezenta stadiul concret al lucrărilor. Deputatul Attila Cseke a declarat că pentru România A3 trebuie să constituie o prioritate maximă iar grupul UDMR din Camera Deputaților a considerat necesar ca reprezentanții guvernului tehnocrat să clarifice situația creată în jurul construirii magistralei.

Prefectul Clujului, Gheorghe Vuşcan, a iniţiat întâlniri periodice în cadrul unui comandament de lucru înfiinţat la nivelul instituţiei pe care o conduce, în vederea urgentării obţinerii unui nou acord de mediu, necesar pentru continuarea lucrărilor la A3.

Șeful CNADNR acuză lipsa de comunicare

Directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Cătălin Homor (foto dreapta), a specificat, la un control pe șantierele Transilvaniei, stadiul de finalizare a lucrărilor pe tronsonul Gilău - Nădăşelu şi a precizat impedimentele care încetinesc construirea lor. El le-a cerut constructorilor să ţină o legătură strânsă cu CNADNR pentru deblocarea şantierelor.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări şi a fost reziliat în mai 2013. Pentru doar 52 km realizaţi, reprezentând 12,5% din lungimea totală a autostrăzii, statul a plătit 1,2 miliarde de euro companiei americane. Ulterior s-a dat un nou termen de finalizare, anul 2026.

Din șoseaua Brașov-Borș, de 433 km, sunt finalizați 52 km, pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău, construit de compania americană Bechtel cu 1,3 miliarde de euro. În prezent sunt în lucru sau în pregătire lucrări pe tronsoanele Gilău-Nădăşelu, Târgu-Mureş - Ogra - Câmpia Turzii, Suplacu de Barcău-Borş, însă pe alte secţiuni nu au fost selectați constructorii. 

Comenteaza