Autostrada care leagă Transilvania de Moldova rămâne la stadiul de vis şi în 2020

Autostrada care leagă Transilvania de Moldova rămâne la stadiul de vis şi în 2020
| Foto: Facebook/ Asociaţia Pro Infrastructura

România va primi anul acesta mai puțin de 3 miliarde de euro fonduri europene, motiv pentru care proiecte de infrastructură ca Autostrada Unirii, care leagă Transilvania de Moldova, rămân doar la stadiul de dorinţă.

Ministrul Fondurilor Europene spune că estimarea este una realistă, întrucât doar pentru atâția bani există proiecte, potrivit ProTV. Din 2014 şi până acum, România a atras 11 miliarde de euro de la Comisia Europeană, iar 2,8 miliarde ar putea veni anul acesta, estimează ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş.

Specialiştii de la Asociaţia Pro Infrastructură (API) spun că fără proiecte mari de infrastructură la care să se lucreze efectiv, nici banii europeni atraşi nu sunt mulţi.

„Este critic pentru România să deblocheze proiectele majore de infrastructură de transport, dacă vrem să atragem bani europeni adevăraţi. Absorbţia vine după ce statul român plăteşte lucrările constructorilor, abia atunci primeşti banii înapoi de la Comisia Europeană”, a declarat Ionuț Ciurea, reprezentant al API.

Astfel, Autostrada Unirii, care ar lega Moldova de Transilvania, de la graniţa cu Republica Moldova la Târgu Mureş, nu are şanse nici anul acesta să depăşească stadiul de plan. Cu toate că autostrada a fost promisă de toate guvernele din ultimii 10 ani, aceasta nu are nici măcar studiul de fezabilitate făcut.

Pentru anul acesta, guvernul estimează că vor fi gata între 45 şi 100 km de autostradă. Asta înseamnă că, în cel mai bun caz, România ar putea ajunge la finalul anului la un total de 950 km.

Comenteaza