ARL Cluj lucrează la aeroportul concurent din Baia Mare, dar are de încasat 16 milioane

ARL Cluj lucrează la aeroportul concurent din Baia Mare, dar are de încasat 16 milioane

Aeroportul Baia Mare (ABM), închis în 2015 ca urmare a începerii lucrărilor de extindere și modernizare, ar trebui să redevină funcțional la începutul lunii iunie, deși mai există proceduri de îndeplinit. Executivul trebuie aprobe și transferul unui teren pentru aeroportul poată fi certificat pentru zboruri. 

Guvernul a alocat recent 15 milioane de lei pentru lucrările de modernizare. Conform proiectului, pista de decolare-aterizare trebuia să aibă 2.150 m lungime și 45 m lățime, căile de rulare, platforma de îmbarcare-debarcare, instalația de balizaj și canalizarea pluvială urmând fi la rândul lor modernizate.

Finanțarea era asigurată în proporție de 85% de către Uniunea Europeană, 13% de către Guvernul României și 2% de către Consiliul Județean Maramureș. Durata lucrărilor fost estimată la cinci luni, dar acestea nu au fost finalizate nici până astăzi, potrivit Romanian Hospitality.

Conform unui document oficial al conducerii ABM, la finalul primului trimestru din acest an instituția mai avea de plată 13,6 milioane de lei către asocierea Strabag și alte 16 milioane de lei către Antrepriza de Reparații și Lucrărri (ARL) Cluj, contractanții lucrărilor. Între timp, conducerea aeroportului are negocieri cu Tarom pentru reluarea zborurilor interne ale companiei, urmând să se încheie contractul de operare.

ARL a luat naştere în 1994, fiind subordonată Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, iar după trei ani  a devenit societate comercială cu personalitate juridică prin restructurarea Administraţiei Naţionale a Drumurilor. În 2007, concernul austriac de construcţii Strabag a câştigat licitaţia pentru privatizarea ARL, preţul oferit pe pachetul de acţiuni fiind de 5,2 milioane de euro. Strabag este una dintre cele mai mari firme de construcţii din Europa, având o experienţă internaţională în domeniul construcţiilor.

În ultimii 10 ani şi-a concentrat investiţiile pe pieţele emergente şi a achiziţionat pachete de acţiuni la diverse companii de profil din aceste ţări. Acționariatul ARL este Strabag - 98,6%, Ministerul Transporturilor 1,4%. Capitalul social al ARL este de 64 de milioane de lei. Societatea are înregistrate puncte de lucru în şapte judeţe: Cluj, Alba, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Sălaj, Satu-Mare şi Maramureş, dotate cu instalaţii performante şi personal calificat.

Comenteaza