Autostrada Transilvania, de la Cluj-Napoca la vama Borș, împotmolită în contestaţii

Autostrada Transilvania, de la Cluj-Napoca la vama Borș, împotmolită în contestaţii

Curtea de Apel București a amânat din nou decizia la contestația Strabag pentru lotul Chiribiș – Biharia câștigat de Precon pe Autostrada Transilvania.

Este a doua amânare a instanței care avea termen inițial luni, 6 noiembrie. Noul termen stabilit este vineri, 10 noiembrie:
„Ora estimata: 9:00/Complet: 10-Completul 1 Recurs Achiziţii Publice/ Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amână pronunţarea în data de 10.11.2023”, se arată pe Portalul Instanței.

Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. Ofertele au fost depuse de constructori din România, Austria, Ungaria și Turcia. Durata contractului este de 24 de luni din care 6 luni proiectare și 18 execuție.

Asocierea de constructori și proiectanți români PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA a fost desemnată câștigătoare pentru realizarea secțiunii de autostradă Chiribiș-Biharia (Autostrada Transilvania), anunţau în iunie cei de la CNAIR.  

Pe traseul Autostrăzii Transilvania, de la Cluj-Napoca la vama Borș II, CNAIR nu are contracte semnate pe trei loturi cu o lungime de 96 kilometri.

Toate cele trei loturi sunt contestate la CNSC sau Curtea de Apel: 41 kilometri între Poarta Sălajului – Nușfalău, contestație Ictas la CNSC,  26 de kilometri pe Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (lotul cu viaductul de 1,7 km de la Suplacu de Barcău câștigat de Erbașu) contestat la CNSC de Nurol și Precon respectiv lotul Chiribiș – Biharia (28 km) câștigat de Precon, a transmis economedia.ro

Amintim că lucrările la autostrada Transilvania au început în 2003, când lucrarea era atribuită Bechtel, una dintre cele mai mari firme de construcţii din SUA. Cum statul a decontat cu întârziere lucrările, compania a avansat lent şi a oprit aproape în totalitate investiţia în 2011. În 2013, după ce cheltuise 1,4 miliarde euro, CNADNR i-a reziliat definitiv contractul și a despăgubit firma cu 37 de milioane euro. 

loading...
Comenteaza