636 de milioane pentru Autostrada Transilvania

636 de milioane pentru Autostrada Transilvania
Operatorul naţional de autostrăzi a făcut publice fondurile pe care vrea să le pună la dispoziţie pentru perioada 2014-2015 în vederea continuării lucrărilor pe traseul Braşov - Cluj - Borş.

 Compania Naţională pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) vrea să finalizeze 93,1 km de autostradă în acest an, având la dispoziţie un buget de 2,65 miliarde de lei, mai mic cu 1,1 miliarde lei faţă de anul trecut, iar în 2015 estimează că vor fi construiţi 194,8 km, bugetul prognozat în ridicându-se la 3,96 miliarde de lei.

Anul trecut, CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde de lei pentru autostrăzi şi a inaugurat 116 km, respectiv tronsonul Simeria - Orăştie (18 km), trei loturi pe Orăştie-Sibiu (60,5 km) şi primul tronson al Lugoj - Deva (27,4 km, plus un drum de legătură la regim de autostradă, de 10,5 km), reţeaua totală de autostrăzi a României însumând în prezent aproape 650 km.

CNADNR intenţionează să inaugureze în acest an loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Nădlac - Arad (22,2 km, respectiv 16,6 km), lotul 2 Timişoara - Lugoj (25,6 km), lotul 3 Orăştie - Sibiu (22,1 km) şi o porţiune de 6,5 km a autostrăzii Bucureşti - Ploieşti. Anul viitor, CNADNR se aşteaptă să recepţioneze loturile 2, 3 şi 4 de la Lugoj - Deva (28,6 km, 21,1 km şi 22,1 km), cele patru loturi de la Sebeş - Turda, cu o lungime de 70 km, şi loturile 1,2 şi 3 de la Câmpia Turzii - Ogra - Târgu-Mureş (53 km).

Proiectele care vor beneficia de cei mai mulţi bani în acest an sunt autostrăzile Nădlac - Arad (359,9 milioane de lei), Timişoara - Lugoj (251,7 milioane), Lugoj - Deva (333,7 milioane), Orăştie - Sibiu (285,6 milioane), Sebeş - Turda (290,8 milioane), Braşov - Cluj - Borş (256,5 milioane) şi Bucureşti - Braşov (429 milioane).
În 2015, cele mai ridicate fonduri vor fi alocate pentru autostrăzile Nădlac - Arad (240,3 milioane de lei), Timişoara - Lugoj (477,2 milioane), Lugoj - Deva (951 de milioane), Orăştie - Sibiu (281,9 milioane), Sebeş - Turda (878,9 milioane), Braşov - Cluj - Borş (379,9 milioane) şi Bucureşti - Braşov (330,9 milioane). Proiectele sunt finanţate atât cu bani de la buget, cât şi din fonduri externe. Informaţiile sunt furnizate într-un document oficial, datat în februarie, obţinut de agenţia Mediafax.

Proiectul de construire a Autostrăzii Transilvania, pe acest traseu, a fost început în 2004, iar până acum au fost daţi în folosinţă 52 din cei 415 km, între Câmpia Turzii şi Gilău, pentru 1,4 miliarde de euro. Autostrada de 415 km reprezintă o magistrală rutieră cu patru benzi, lăţimea platformei de 26 m, partea carosabilă cu două benzi pe sens cu o lăţime de 15 m, 300 de poduri, pasaje şi viaducte pe autostradă, 73 pasaje peste autostradă, 19 noduri rutiere.

Traseul parcurge ruta de la Braşov până la graniţa cu Ungaria şi deserveşte oraşele Braşov, Făgăraş, Sighişoara, Târgu-Mureş, Cluj-Napoca, Oradea. Autostrada are opt secţiuni: Braşov - Făgăraş - 48,8 km, Făgăraş - Sighişoara - 53,3 km, Sighişoara - Ogra - 58 km, Ogra - Câmpia Turzii - 37,1 km, Câmpia Turzii - Cluj Vest - 52,5 km, Cluj Vest - Mihăileşti - 25,5 km, Mihăileşti - Suplacu de Barcău - 75,4 km, Suplacu de Barcău - Borş - 64,5 km. 

Etichete
Comenteaza