Primarul din Cluj exclude categoric taxa auto de centru: "Ce alternative să ofer?"

Primarul din Cluj exclude categoric taxa auto de centru: "Ce alternative să ofer?"
| Foto: Primăria Cluj-Napoca

Deşi viceprimarului Dan Tarcea spunea, la începutul lui 2019, că autorităţile locale se gândesc la instituirea unei taxe auto de centru, primarul Emil Boc exclude categoric o astfel de propunere. Motivul? Nu are ce alternative să le ofere şoferilor. 

"Nu am discutat încă despre acest moment, analizăm acest lucru, dar nu înainte de a oferi oamenilor alternative. Tehnic este simplu de implementat: sunt camere video în centru care citesc numărul de la plăcuţa de înamtriculare (ca şi cele pentru rovinietă). Este foarte simplu: ai intrat, nu ai plătit, îţi vine acasă amenda. Soluţii tehnice există, noi trebuie să fazăm foarte clar momentul. Vei putea plăti prin SMS, vei putea face un abonament, dar este foarte prematur să vorbim despre momentul acesta", declara Tarcea, în februarie 2019. 

Primarul Emil Boc este de altă părere. Nici nu ia în calcul o astfel de taxă. Toată atenţia sa se concentrează pe realizarea Centurii Metropolitane, care va ocoli Clujul, dar care va fi circulabilă abia în 2024. 

“Oameni buni, n-ai alte alternative. Ce alte alternative să-i ofer, decât centru? Că dacă aş putea să spun: e gata Centura Metropolitană, distinse domn, foloseşte-o! Am putea să dirijăm traficul altfel. Cât timp această Centură Metropolitană nu ocoleşte Clujul, ca să îi spun că are altă alternativă pe axa Est-Vest…Noi  încă trebuie să avem banii necesari să ne finalizăm infrastructura de bază, cea pe care cei din Uniunea Europeană o au. De asta mă tot duc eu la Bruxelles, să le explic că decalajele de dezvoltare între ţările din fostul bloc comunist şi cele din Vestul Europei nu se vor diminua dacă nu ne vor permite să investim mai mult în infrastructură. Infrastructura ne va ţine oamenii acasă, ne va ţine locurile de muncă aici”, a declarat primarul Emil Boc, la ZIUA LIVE.

Centura metropolitană va avea 38 km, leagă vestul comunei Gilău de Apahida, şi are o alocare financiară de la Comisia Europeană de 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiţi până în anul 2023. Costul final ar urma să urce la 250 de milioane de euro, estimează reprezentanții platformei de monitorizare a infrastructurii Pe Unde Merg (PUM).

VEZI ŞI Centură Floreşti - Baciu, legată de Centura Metropolitană. Rezolvă problema tirurilor ce coboară de pe autostradă

200.000 de maşini şi doar 50.000 de parcări

La nivelul municipiului Cluj-Napoca există peste 200.000 de maşini şi doar 50.000 de locuri de parcare, astfel că presiunea pentru construcţia de noi parking-uri este una cât se poate de mare. Trei astfel de garaje sunt deja în construcţie şi urmează să demareze lucrările la un al patrulea.

  • Primăverii 8 -  266 de locuri de parcare
  • Primăverii 20 - 400 locuri de parcare
  • Mogoșoaia 7 - 9 - 292 de locuri de parcare
  • Hasdeu (Păstorului 67-69) - 320 de locuri de parcare 

În parcările de la Polivalentă şi Cluj Arena suflă vântul 

303 locuri de parcare sunt disponibile în parcarea de la Cluj Arena şi alte 340 la subsolul Sălii Polivalente (BT Arena), însă gradul de ocupare zilnic este de sub 50%. "Trebuie să ne schimbăm mentalitatea, suntem obişnuiţi să mergem cu maşina până în farmacie, primărie sau magazin. Aceste lucruri trebuie să se schimbe. Deşi avem două parcări mari la 10 minute de centru, nu suntem obişnuiţi să mergem pe jos", a punctat Tarcea.

  • Cluj Arena - 2 lei/oră, 60 lei/lună
  • Sala Polivalentă - 1 lei/oră, 40 lei/lună

 

Comenteaza