Centură Floreşti - Baciu, legată de Centura Metropolitană. Rezolvă problema tirurilor ce coboară de pe autostradă

Centură Floreşti - Baciu, legată de Centura Metropolitană.  Rezolvă problema tirurilor ce coboară de pe autostradă

Problema este că această Centura Metropolitană ar urma să fie deschisă circulaţiei abia în 2024. 

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, anunţă un drum de legătură direct între localităţile Floreşti şi Baciu, care ar urma să fie conectat la Centura Metropolitană şi care ar rezolva astfel problema traficului greu care iese de pe Autostrada Transilvania (A3) la Nadăşelu şi tranzitează Baciu şi apoi oraşul. 

"Există o propunere făcută de specialişti, ca din Floreşti, undeva de pe la mijlocul localităţii, să se facă o intrare înspre Baciu, în suprafaţă de circa 7 kilometri. Acuma tot traficul care se descarcă de pe autostradă vine prin Baciu, vine în Cluj-Napoca şi este nenoricire. Prin acea propunere de centură nu ar mai fi nevoit nimeni să vină nici prin Baciu, nici prin Cluj-Napoca şi s-ar ocoli tot Clujul în ansamblu. Este un proiect nou, propus de către proiectanţii Centurii Metropolitane, pe care eu îl susţin. Şi să vedem cum putem face să-l adăugăm la Centura Metropolitană existentă (proiectul existent), într-un act adiţional faţă de ce avem în momentul faţă", a declarat primarul Emil Boc, la un post de radio local. 

Trafic paralizat în Baciu de tirurile ce coboară de pe autostradă. Primar: "Nu ne bagă nimeni în seamă"

Blocajele în trafic în Baciu sunt la ordinea zilei, însă inaugurarea, în urmă cu şase luni de zile, a celor 9 km ai tronsonului Gilău – Nădăşelu, parte din Autostrada Transilvania, a creat o nouă problemă: maşinile de mare tonaj care merg către Moldova și Maramureș ies de pe A3 şi tranzitează comuna, paralizând circulaţia auto. Luni dimineaţa, 25 martie 2019, coloana de maşini spre Cluj-Napoca se întindea pe toată raza localităţii Baciu, până în satul următor - Suceagu. Băcenii se pregătesc de protest. 

Amintim că, în octombrie 2018, edilul comunei, Ioan Florin Mureşan, a făcut un apel către instituţiile abilitate pentru a rezolva problema şi a propus două soluţii: limitarea accesului pentru traficul care vine pe autostradă, în special în zilele lucrătoare, şi direcționarea sa pe autostradă către Turda, cu direcția Vâlcele – Centura de ocolire a Clujului. VEZI AICI SCRISOAREA DESCHISĂ trimisă către CNAIR, Prefectura Cluj, Inspectoratul de Poliție Județean Cluj şi Primăria Cluj-Napoca. Şase luni mai târziu, primarul spune că nu a primit niciun răspuns din partea autorităţilor abilitate şi se pregăteşte să le ceară din nou ajutorul.

Variante de traseu pentru Centura Metropolitană 

Centura metropolitană va avea 38 km, leagă vestul comunei Gilău de Apahida, şi are o alocare financiară de la Comisia Europeană de 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiţi până în anul 2023. Costul final ar urma să urce la 250 de milioane de euro, estimează reprezentanții platformei de monitorizare a infrastructurii Pe Unde Merg (PUM).

ZIUA de CLUJ scria, la începutul lunii ianuarie 2019, că reprezentanții platformei de monitorizare a infrastructurii Pe Unde Merg (PUM) au publicat planșe și fotografii cu traseul viitoarei centuri. PLANŞELE, AICI!  Conform municipalităţii, traseul final a fost decis de către Ministerul Transporturilor însă nu este încă public. 

Transregio Feleac se numeşte centura metropolitană în Master Planul General de Transport, proiectul urmând să fie realizat în două etape. 

Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Acest drum are trei sectoare: centura Gilăului (2,3 km), legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti (9,9 km), şi traversarea Drumului Național nr. 1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura (1,9 km).

Cea de-a doua parte, centura Clujului, pleacă din sud-vestul oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro. Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Clujul are 61 km de autostradă 

Reprezentanții CNAIR au recepționat, în 28 septembrie 2018, lucrările de la podul Gilău peste Someșul Mic și au deschis traficul pe încă 9,6 km de autostradă. Este vorba despre autostrada de lângă Cluj-Napoca, parte a A3. 

Podul, în lungime de 320 m, face legătura între Gilău și Nadășelu, astfel că odată cu deschiderea traficului pe acest sector de autostradă, conducătorii auto pot circula pe 61 km, între Câmpia Turzii și Nădășelu. Tronsonul dintre Gilău și Nădășelu are 9,6 km, care se adaugă la cei 774 km de autostradă existenți.

Sectorul de autostrada deschis recent circulației face parte din proiectul construirii Autostrăzii Transilvania, început în 2004, în baza unui contract semnat cu firma Bechtel Internațional. În 30 iulie 2018, a mai fost deschisă circulația pe 29 km din Autostrada Sebeș – Turda.

Comenteaza