19 firme interesate de electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca- Oradea- Episcopia Bihor- Frontieră

19 firme interesate de electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca- Oradea- Episcopia Bihor- Frontieră
Trasele trenurilor care trec prin Gara Cluj-Napoca sunt înțesate de restricții de viteză | Foto: Florin Popa

Ministrul Transporturilor anunţă că au fost depuse 19 oferte pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca- Oradea- Episcopia Bihor- Frontieră (166,2 km)! Achiziţia derulată de CFR SA este împărţită în 4 loturi şi are ca principal obiectiv creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Proiectul are o valoare toatală estimată de 7,54 miliarde de lei (fără TVA) şi este finanţat prin PNRR.

Pentru Lotul 1 (Cluj-Napoca - Aghireş), cu o valoare estimată de 1,50 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 5 operatori economici din România, Austria, Italia, Franţa şi Turcia.
 
Pentru Lotul 2 (Aghireş - Poieni), cu o valoare estimată de 1,47 de miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franţa, Italia şi Turcia.
 
Pentru Lotul 3 (Poieni - Aleşd), cu o valoare estimată de 2,16 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franţa, Italia şi Turcia.
 
Pentru Lotul 4 (Aleşd – Frontieră Ungaria), cu o valoare estimată de 2,41 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 6 operatori economici din România, Austria, Franţa, Polonia şi Turcia.
 
Proiectul are o valoare toatală estimată de 7,54 miliarde de lei (fără TVA) şi este finanţat prin PNRR.
 
Potrivit ministrului, contractele prevăd inclusiv lucrări pentru:
 
► modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare)
► modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
► modernizarea podurilor, podeţelor, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;
► construcţia unor facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi;
► montarea de panouri fonoabsorbante şi soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
► construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
► modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
► maximizarea capacităţii de tranzit;
► asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare
► instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
► modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.
 
Pentru fiecare contract durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuţie este de 36 de luni.
 

Comenteaza