Primarul entertainer. Urmează Boc feat. Avicii sau numere de magie?

Primarul entertainer. Urmează Boc feat. Avicii sau numere de magie?
Primarul Clujului se transformă într-un realizator de emisiuni. Vă propunem un pamflet la care puteţi zâmbi şi dacă sunteţi fanii lui Emil Boc.

Aţi urmărit ultimele apariţii video, live pe Facebook, ale primarului Emil Boc? Vă spun că merită. Totul a pornit în perioada pre-electorală şi s-a continuat în campanie; erau 50-60 de minute de monolog, în care primarul răspundea întrebărilor venite de la utilizatori sau prezenta diverse acţiuni/investiţii ale municipalităţii. Scopul evident era de a fi cât mai prezent în conştiinţa alegătorilor, dar nu putea fi negată valoarea utilitară a demersului. De ceva vreme însă, Boc nu mai stă toată ora cu ochii în camera video; undeva, pe parcurs, el a evoluat din punct de vedere artistic. S-a transformat într-un entertainer. Epoca Mircea Badea - „un ciumpalac la un birou" - s-a încheiat; trăiască noua epocă, să-i spunem „Magazin duminical"! Şi acesta pare să fie doar începutul.

În anii '90, Cristian Ţopescu obişnuia să se autoinvite în casele românilor cu o emisiune de varietăţi. Găseai acolo de la circ la dansuri şi de la desene animate la magie cu David Copperfield. Spre ceva de genul acesta pare să se îndrepte şi edilul şef al Clujului: emisiunea sa bilunară are o introducere, o rubrică de răspunsuri la întrebările lăsate în suspans la precedenta emisiune, apoi o însăilare de imagini cu ce a mai făcut domnia sa timp de două săptămâni şi abia la urmă ajunge la întrebările „la zi". Lipsesc genericele dinamice şi vocea gravă a lui Bebe Cotimanis, de la ProTV: „Urmează Live pe Facebook! Aplauze pentru gazda dumneavoastră, Eeeeemillll Boooc". Vă spun sincer că mă aştept, în curând, la o rubrică muzicală, Boc feat. Avicii, poate chiar şi la numere de magie cu David Bockerfield: „hocus-blocus între case". :) Păcat să se piardă atâta talent, după ce edilul a decis să nu mai dirijeze fanfare şi să nu se mai bată cu perne!

Preferata mea este rubrica din mijloc, în care imaginile se derulează pe un laptop. E aproape un „Telejurnal", dacă tot vorbim de emisiuni „antice". La fiecare al treilea cadru apare primarul, fără şi mai ales cu eşarfa tricoloră pe umeri, strângând mâini sau oferind plachete, zâmbind sau stând sobru, cu mâna la inimă, pentru intonarea imnului naţional. Vă aminteşte de altcineva?

Serios vorbind, emisiunea este un real succes. La începuturi, existau peste 1.000 de privitori în fiecare secundă şi un total de 12-14.000 la final; între timp, lumea s-a mai obişnuit cu prezenţa primarului pe Facebook, dar audienţa a rămas bună până în zilele noastre: 4-500 pe secundă şi 9.000 de views, per ansamblu, la ultima apariţie. Tehnologia îl scuteşte, iată, de o grămadă de cheltuieli. La ce să ai nevoie de ieşiri în presă sau de afişe, când interacţionezi direct cu alegătorii? Da, ok, aveţi dreptate, pentru pensionari.

Comentariile sunt şi ele îmbătătoare: pe lângă întrebări, e plin sacul cu laude. Oamenii se încăpăţânează să nu observe că asta e treaba primarului şi a instituţiei cu peste 1.000 de angajaţi pe care o conduce (şi care funcţionează cu peste 700.000.000 de lei pe an): să rezolve punct cu punct problemele oraşului. Bravo, v-aţi respectat fişa postului, luna aceasta vă primiţi salariul întreg!

Aşadar, poftiţi la Live pe Facebook. Surprizele promit să răsară una după cealaltă.

 

Comenteaza