Protest la Ministerul Educaţiei după controversele de la testul de matematică

Protest la Ministerul Educaţiei după controversele de la testul de matematică
Nemulţumiţi de punctul 6, subiectul I, de la proba la Matematică din cadrul Evaluării Naţionale, câţiva elevi protestează alături de părinţi în faţa Ministerului Educaţiei

Cei strânşi în faţa Ministerului Educaţiei cer ca elevii să nu fie depunctaţi, tocmai din cauza neclarităţii subiectului.

"Depunem o petiţie la Consiliul Naţional de Evaluare şi Examinare pentru situaţia creată la examen şi anume că la punctul 6 a fost un subiect interpretabil. Solicităm validarea răspunsului 8 pe lângă răspunsul 3 din barem. Cerinţa a fost formulată, dar legenda este interpretabilă", a declarat Filiana Tudor, unul dintre părinţi.

Protestatarii au fost primiţi la discuţii de un secretar de stat din cadrul ministerului, asta chiar dacă, încă de miercuri, instituţia şi-a anunţat punctul de vedere legat de controversele de la examenul de matemtică din cadrul Evaluării Naţionale.

În opinia ministerului, punctul care a dus la discuţii„ este complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect".„Acesta conţine toate elementele necesare unui răspuns corect şi se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Tipul de diagramă în discuţie este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, anul şcolar 2014-2015", mai precizează Ministerul Educaţiei în comunicat.

În continuare, ministerul mai precizează că „itemul conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. În esenţă, acesta se referă la prezentarea unei dependenţe funcţionale (între notă şi numărul elevilor din clasă care au obţinut această notă), iar în cazul unei dependenţe funcţionale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor)".

În sprijinul celor afirmate de minister vine şi Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice: "Relativ la punctul 6 al primei părți din subiectul matematică - Evaluare Națională, mă pronunț fără echivoc, dar conștient de competența matematică, că nu există nicio ambiguitate. Pentru astfel de diagrame, absolut întotdeauna nu se pune problema notării axelor cu Ox și Oy. Aici este foarte clar pe ce axă sunt notele: de la 1 la 10, iar legenda este clară: număr de elevi. Este, după părerea mea, cazul ca părinți subiectivi și, sigur, supărați, dar fără competențe matematice, să înceteze a mai agresa actul didactic și de evaluare, umilind astfel munca majorității dascălilor, dedicați școlii", a declarat matematicianul pentru AGERPRES.

Rezultatele de la Evaluarea Naţională se vor afişa vineri, 1 iulie, iar contestaţiile se depun în aceeaşi zi, între orele 16:00 - 20:00, urmând ca rezultatele finale să fie afişate în data de 5 iulie, potrivit calendarului publicat de Ministerul Educaţiei.

 

Comenteaza