Un angajat de la Broker i-a prejudiciat pe clienţi cu aproape 1,9 milioane de lei. Plângerea la Poliţie, încă nesoluţionată după 2 ani

Un angajat de la Broker i-a prejudiciat pe clienţi cu aproape 1,9 milioane de lei. Plângerea la Poliţie, încă nesoluţionată după 2 ani
Încă un scandal la compania de intermedieri Broker SA: societatea a depus plângere penală pe numele a cinci foşti angajaţi, care ar fi prejudiciat clienţii firmei cu sume importante. Fraudele au ieşit la iveală în urmă cu doi ani, iar până acum Poliţia n-a făcut lumină în caz.

Cel care a făcut cel mai mare prăpăd în conturile clienţilor este, de departe, A.T., care a părăsit firma în 2009, după destituirea din funcţie a directorului şi preşedintelui Consiliului de Administraţie Petru Prunea. Acesta ar fi prejudiciat conturile clienţilor Broker SA cu aproape două milioane de lei. "Şi-a înşelat clienţii. A făcut tranzacţii în pierdere, fără acordul lor", a explicat preşedintele Consiliului de Administraţie al Broker, Anton Ionescu.

El spune că a înregistrat plângerea la Poliţie, în toate cele cinci cazuri, încă din urmă cu doi ani. "Dar Poliţia e năpădită şi nu i-a venit încă rândul", a spus el întrebat de ce Poliţia nu a început încă urmărirea penală.

A.T. lucrează din 2009 pentru BT Securities.

"Am făcut o cerere oficială la Poliţie despre ce e vorba, după ce am aflat de această plângere. Era o plângere făcută prin 2008, după ce am plecat de acolo, şi se referă la nişte clienţi care aveau contracte. Nu ştiu ce se întâmplă. Probabil s-au înţeles şi plângerea aceea nu mai e valabilă", a spus A.T., pentru ziuadecj.ro. Acesta respinge total ideea prejudiciului şi spune că acesta nu există. "Nu există niciun prejudiciu. Clienţii s-au judecat pe contractele respective.
Piaţa a scăzut şi au constatat diferenţa, de aici au concluzionat că i-aş fi fraudat", a spus el.

Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare (CNVM) a derulat un control la firma de brokeraj în 2009, după ce a fost descoperită o fraudă la sucursala din Deva a Broker, în valoare de 870.000 lei.

Potrivit CNVM, angajaţii sucursalelor din Deva şi Baia Mare au păstrat în casierie pentru mai mult timp sume mari de bani încasate de la clienţi, în loc să-i depună în conturi bancare. Comisia menţionează că a descoperit şi unele tranzacţii realizate în conturile clienţilor fără să se ţină o evidenţă clară a cestor operaţiuni. Brokerii au realizat unele tranzacţii fără acordul clienţilor şi au existat cazuri în care clienţii nu ştiau de existenţa unor debite în cont, iar unele chitanţe nu au fost înregistrate în contabilitate.

Problemele de la Broker i-au determinat pe acţionarii firmei să îl înlocuiască pe Prunea din funcţiile de director şi respectiv de preşedinte al Consiliului de Administraţie.

Etichete
Comenteaza