Umbrărescu face cu 11 milioane €/km o bucată din Autostrada Transilvania

Umbrărescu face cu 11 milioane €/km o bucată din Autostrada Transilvania
Dorinel Umbrărescu a mai prins un contract pe bani publici | Foto: Capital

Porțiunea de 12 kilometri dintre Zimbor și Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) va fi construită de o asociere din care fac parte trei societăți băcăuane controlate de familia omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis către toți ofertanții rezultatul procedurii de atribuire a contractului, având ca obiect proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș - Cluj – Oradea, secțiunea 3B: Mihăiești - Suplacu de Barcău, subsecțiunea 3B2: Zimbor - Poarta Sălajului (km 13+260 - km 25+500).

Ofertantul desemnat caștigător este asocierea SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, cu preţul de 680 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA) și cu un total de 100 puncte, din care 45 de puncte pentru componenta financiară și 55 de puncte pentru cea tehnică.

Prețul pe kilometru este de 55,5 milioane de lei, fără TVA, reprezentând 11,4 milioane de euro, fără TVA. Durata contractului este de 156 de luni, din care 12 luni proiectarea, 24 de luni execuția lucrărilor și 120 de luni garanția lucrărilor.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția A3, subsecțiunea 3B2: Zimbor - Poarta Sălajului (km 13+260 - km 25+500), de 12,24 km.

“Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor sau plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, conform conducerii Ministerului Transporturilor.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Comenteaza