Kaufland trimite bani acasă, în Germania. La Turda a lăsat 5 milioane €, în investiții

Kaufland trimite bani acasă, în Germania. La Turda a lăsat 5 milioane €, în investiții

Rețeaua de hipermarketuri Kaufland se numără printre marii retaileri din România care nu mai are nevoie de finanțare de la compania mamă din Germania, dar a și repatriat din capital.  

Cei mai mari retaileri alimentari din România s-au extins agresiv în 2019 și 2020 și se bazează acum pe finanțarea locală, nemaiavând nevoie de infuzii de capital de la companiile mamă pentru a-și susține investițiile, conform Economica.net. Printre ei se numără Kaufland, Lidl, Carrefour sau Penny. Niciunul dintre acești jucători nu au mai apelat, ca în trecut, la infuzii de capital de la companiile mamă.

Cu un ritm accelerat de expansiune în ultimii ani și un boom în 2020 când a investit 300 de milioane de euro în deschiderea a 10 hipermarketuri, achiziția de terenuri, modernizări și retehnologizare, ajungând la 138 de unități la nivel național, Kaufland a renunțat să se mai finanțeze de la compania mamă încă din 2009. Atunci, compania a primit un aport la capitalul său social de 15 milioane de euro.

Kaufland ajungea în acel an la 45 de unități la nivel național, iar investiția într-un hipermarket se cifra la 8,5 milioane de euro. Tot atunci, retailerul a demarat construirea unui centru logistic de 125.000 mp în comuna Mihai Viteazu, lângă Turda. Investiția în extinderea depozitului a fost estimată la 5 milioane de euro. În 2009, retailerul avea afaceri de 757 de milioane de euro și capitaluri proprii de 369 de milioane.

În 2015 însă, compania a decis să repatrieze o parte din capital prin reducerea acestuia cu 25 de milioane de euro, prin restituirea către asociați a cotei părți din aporturi proporțional cu reducerea capitalului social. În 2015, rulajul Kaufland depășise 1,8 miliarde de euro, iar capitalurile proprii de 784 de milioane de euro.

Lidl (Germania) a realizat ultima majorare de capital, de 30 de milioane de euro, în 2015, iar banii aduși de peste granițe au fost folosiți tot pentru extindere (construcția de noi magazine și achiziția de terenuri). Brandul a apărut pe plan local în 2011 prin preluarea a 107 supermarketuri Plus Discount. De atunci, compania s-a extins prin magazine greenfield în care a investit 1 milion de euro, iar terenul îl cumpără în cele mai multe cazuri.

Carrefour (Franța) nu a raportat nicio majorare de capital din 2010 și până în 2019. Și în cazul Supeco Investment, compania care operează brandul hibrid discounter-cash&carry, situația este similară, capitalul subscris rămânând același de la înființarea companiei. 

Comenteaza