Carrefour, Mega Image și Lidl „îngheață” prețurile: Cum poți evita creșterea TVA în august
- Scris de Ziua de Cluj
- 01 Aug 2025, 15:00
- Economie
- Ascultă știrea

Lidl, Carrefour și Mega Image sunt primii retaileri internaționali activi pe piața locală care au anunțat o serie de măsuri pentru a limita scumpirea alimentelor după data de 1 august, când intră în vigoare noile cote de TVA.
Lidl România își asumă direct această creștere pentru o selecție de produse de bază și nu va modifica prețurile la raft ca urmare a majorării TVA-ului în luna august. Prin urmare, consumatorii vor avea 31 de zile fără creșteri de preț generate de majorarea de TVA pentru o selecție de produse de bază.
Printre produsele de bază care fac parte din această selecție se numără 1 kg de mălai la prețul fix de 1,99 de lei, lapte proaspăt în ambalaj de carton 1 l 1,5% grăsime la prețul 4,39 de lei, ulei 1 l în două variante la prețul 6,99 de lei și 7,49 de lei, cofraj de 10 ouă mărimea M, provenite de la găini crescute în hale la sol, la prețul fix de 9,49 de lei, smântână 12% 1 kg la prețul 10,39 de lei.
Carrefour România, retailerul lansează un program de reducere a prețurilor pe tot parcursul lunii august, ca răspuns la impactul majorării cotelor de TVA. Prin această inițiativă, Carrefour oferă reduceri semnificative la produse de bază, echivalente cu de trei ori valoarea TVA pentru produse alimentare și de două ori pentru produsele nealimentare selectate sub formă de cupon.
Campania debutează pe 30 iulie și se va desfășura pe durata lunii august, cu reduceri săptămânale la diferite categorii de produse impactate de noile cote TVA. Reducerea este acordată sub formă de cupon care poate fi utilizat pentru achitarea cumpărăturilor viitoare, atât în hipermarketurile, cât și în supermarketurile Carrefour.
Pe tot parcursul lunii august clienții vor beneficia de reduceri săptămânale la o selecție de produse esențiale. Pentru produsele alimentare, clienții vor avea parte de reduceri de 33%, în timp ce pentru cele nealimentare, reducerea va ajunge la 42%. În prima săptămână a campaniei, între 30 iulie - 5 august, promoțiile vor include produse precum brânza telemea ambalată, anumite branduri de mezeluri, cafea și hrană pentru bebeluși, cu excepția formulelor de lapte.
Pentru toată luna august, Mega Image anunță că va da înapoi clienților o reducere de 2% la tot coșul de cumpărături pentru a acoperi creșterea de TVA care va fi aplicată la produsele alimentare și nealimentare. Reducerea va fi oferită pe tot parcursul lunii, la fiecare coș de cumpărături, folosind cardul de loialitate Connect.