Clujul a intrat în febra națională a mall-urilor

Clujul a intrat în febra națională a mall-urilor
Centrul comercial din Florești a modernizat un sector pe parcursul anului trecut

Clujul face parte dintre orașele din țară unde în 2019 au fost extinse marile centre comerciale. Vivo Center s-a modernizat și a adus brandurile Peek & Cloppenburg, Skechers și Nespresso.

Anul 2019 a adus pe piaţa locală şase noi centre co­mer­ciale sau parcuri de retail şi patru extinderi importante, conform Business Magazin. Pentru prima dată în Sibiu a fost inaugurat un mall anul tre­cut, iar Iulius a deschis în Timişoara proiectul Iulius Town, care vine şi cu o componentă de birouri.

Rata extinderilor centrelor comerciale deja existente s-a ridicat la 40% la nivelul anului trecut, din totalul de 171.100 mp de noi spaţii de retail, potrivit datelor companiei de consultanţă imobiliară CBRE

„O tendinţă remarcată în 2019 a fost apetitul pentru procesele de refurbishment, tendinţă care se va menţine şi în perioada 2020-2021. Din dorinţa de a ţine pasul cu piaţa aflată în plină dezvoltare şi cu cererea consumatorului, centrele comerciale prezente pe piaţă de mai bine de zece ani alocă resurse pentru procesele de refurbishment“, a declarat Cristina Toroş, senior consultant la  CBRE România.

Un astfel de exemplu este centrul co­mer­cial Vivo Cluj, aflat în proprieta­tea Immofinanz şi ad­ministrat de CBRE România, care a trecut în 2019 printr-un amplu proces de modernizare, în urma căruia au fost des­chise noi magazine, precum Peek & Cloppenburg, Skechers şi Nespresso.

„Am observat atracţia investitorilor către oraşele se­cun­dare cu un sfert din totalul de mp - Zalău, Brăila, Buzău, Bacău, Drobeta-Turnu Severin şi totodată conso­li­darea pieţelor mature, unde găsim deja cel puţin două cen­tre comerciale - Bucureşti/ Baloteşti, Timişoara şi Sibiu“.
Comenteaza