"În Cluj mai este loc pe piață de încă un mall"

"În Cluj mai este loc pe piață de încă un mall"

Cluj-Napoca suportă construirea unui nou mare complex comercial deoarece este un oraș în care se fac acum vânzări consistente în magazinele fizice, susțin experții imobiliari.

„În România mai este loc de cel puţin cinci noi mall-uri, dintre care unul în Bucureşti, la Craiova, Cluj, Iaşi, poate şi Timişoara. La Craiova oraşul are nevoie de încă un mall, toate datele indică acest aspect. La Bucureşti este luat în calcul proiectul de la Romexpo, dar sunt acum discuţiile legate de teren.

Retailerii au avut vânzări mai mari în alte oraşe decât Bucureşti la nivel de magazin fizic. În ţară s-a cumpărat mai mult din magazin în timp ce în Bucureşti s-a comandat mai mult online“, a subliniat Carmen Ravon, Head of Advisory al agenției imobiliare CBRE România, conform ZF. 

Retailerul de echipament sportiv Decathlon a decis să se extindă inclusiv cu ajutorul magazinelor Auchan, ambele fiind deţinute de familia Mulliez, și va deschide 15 shopping cornere (zone amenajate) în hipermarketurile Auchan din ţară în acest an.

Grupul controlat de familia Mulliez (Franța) a lansat anul acesta compania Nhood care se va ocupa de dezvoltarea comună a proiectelor pentru diviziile grupului, astfel încât ar putea exista sinergii între Auchan, Decathlon şi Leroy Merlin. Decathlon are acum 28 de magazine în România şi acoperă oraşele mari.

„Acum în construcţie nu avem, dar avem un portofoliu de oraşe unde vrem să fim prezenţi cu magazine fizice precum Baia Mare, Galaţi, Arad, Alba Iulia, Râmnicu Vâlcea şi alte zone din Bucureşti. În capitală avem cinci magazine, dar putem ajunge fără probleme la şapte. Am reuşit să coborâm şi spre oraşe de 70.000 de locuitori, dar cu zonă de captare de până la 120.000 precum Focşani, Bistriţa. suntem cu magazine mai mici, dar cu magazine fizice“, a spus directorul de expansiune al Decathon România, Alex Domşa.

„Retailerii au închiriat suprafeţe mai mari din centrele logistice, iar anul trecut au re­pre­zen­tat mai bine de jumătate din piaţă şi acest trend va continua. Sunt retaileri care cresc mult pe online şi au nevoie de noi spaţii. Alţii au început de când cu pandemia vân­ză­ril­e online - pentru început livrează din ma­ga­zine sau din ţările de origine (Anglia, Franţa, Turcia, Polonia), dar vor avea nevoie de un depozit sau de o extindere pe plan local".

Comenteaza