Tentația benzii dedicate. Pe acest șofer l-am prins asupra faptului

Șoferul unui microbuz a înțeles că lui îi este dedicată banda bus.

Pe străzile Clujului se circulă, mai ales de la începerea școlii, cu frâna apăsată. Dar și cu tot mai mult tupeu. Educația nu e cea mai bună, nici cea rutieră, nici chiar cea de acasă, așa că sunt destui șoferi care caută permanent să îi păcălească pe alții.


Șoferul acestui microbuz a înțeles, de exemplu, că banda dedicată transportului în comun i se adresează. E adevărat, și el face transport în comun, dar pe rute județene. Ca urmare, omul a decis să folosească banda bus de pe Bulevardul 21 Decembrie.


Mica lui aventură poate ridica o întrebare: ar trebui sau nu să folosească banda bus transportul rutier de călători pe rute mai lungi? La cum sunt organizate acum lucrurile, pare că da. E aiurea să vii din estul județului într-o jumătate de oră și să stai încă o dată pe atât în traficul din municipiu, până la autogară. În orașe civilizate, există autogări la intrările în oraș, iar de acolo călătorii folosesc transport în comun local. La noi, nu.


Primăria a decis momentan că pe banda dedicată au voie și bicicliștii. În viitor, e posibil să fie invitați și taximetriștii, respectiv șoferii vehiculelor electrice. Revenit de curând din SUA, primarul Emil Boc s-a arătat impresionat că peste Ocean au voie pe banda bus și mașinile cu cel puțin trei ocupanți. Dar asta este o dezbatere de făcut cândva, în viitor.


Mașina din imagine aparține societății sălăjene Tur Cento Trans SRL, una de mare succes. Patronul, Ștefan Adrian Făgărași, a făcut numai în 2017 un profit de 7,78 milioane de lei. În județul Cluj, Cento Trans are contract cu Bosch: firma transportă angajați din orașe și comune mai importante către parcul industrial Tetarom III, de la Jucu.

 

 

 

Comenteaza