Nepăsărea care afectează mii de clujeni şi investiţii de 150 de milioane de euro

Nepăsărea care afectează mii de clujeni şi investiţii de 150 de milioane de euro
| Foto: Sursa foto:infohale.ro
Nepăsărea care afectează mii de clujeni şi investiţii de 150 de milioane de euro
Nepăsărea care afectează mii de clujeni şi investiţii de 150 de milioane de euro
Nepăsărea care afectează mii de clujeni şi investiţii de 150 de milioane de euro
Nepăsărea care afectează mii de clujeni şi investiţii de 150 de milioane de euro
Nepăsărea care afectează mii de clujeni şi investiţii de 150 de milioane de euro

Mii de angajaţi şi clienţi care ajung zilnic în Parcul Industrial Tetarom III de la Jucu aşteaptă minute în şir la trecerea peste calea ferată.

Situaţia neplăcută durează deja de ani buni, deşi de-a lungul ultimilor ani mai mulţi parlamentari, dar şi directorul Tetarom SA au tras semnale de alarmă despre acest caz.

ZIUA de CLUJ a vorbit cu directorul Tetarom SA, Viorel Găvrea, care spune că practic nu s-a schimbat nimic în bine faţă de luna mai a anului trecut, când a luat atitudine publică în plenul Consiliului Judeţean Cluj şi a cerut autorităţilor să facă ceva pentru rezolvarea problemei accesului în parc la Jucu peste calea ferată.

Directorul Tetarom: În 24 ore trec peste calea ferată 1000 de microbuze şi 800 de camioane cu marfă

“Problema este peste calea ferată. Astăzi, peste calea ferată trec în 24 de ore circa 1000 de microbuze cu oameni, circa 800 de camioane cu produse de la De Longhi, de la Bosch, şi de la alte firme care funcţionează în Tetarom III şi mai sunt cam 1200 de autoturisme, asta fără terţele firme şi persoane care prestează diverse servicii şi acestor clienţi. (…)Noi am văzut cu ochii noştri cum stătea 40 de minute bariera şi atunci dacă nu avem alte soluţii, dacă nu avem bani haideţi să căutăm nişte soluţii, nici astea nu se fac. Nu s-a schimbat nimic”, a declarat Viorel Găvrea, directorul Tetarom SA.

Problema ar trebui rezolvată de către Ministerul Transporturilor şi companiile de cale ferată şi drumuri din subordine, dar acesta a uitat promisiunile mai vechi făcute tocmai de guvernul Tăriceanu încă de pe vremea Nokia şi nu găsesc bani pentru a realiza un pasaj rutier peste calea ferată de intrare în parcul industrial de la Jucu.  

Aleşii PSD Cluj fac interpelări, ministerul spune că nu are bani

La sfârşitul anului trecut, senatorul PSD de Cluj Vasile Ilea a făcut o interpelare la adresa ministrului Transporturilor, îi cerea ca instituţia să demareze realizarea studiilor şi a execuţiei propriu-zise a pasajului peste calea ferată la Jucu.

Senatorul Ilea aducea mai multe argumente în interpelarea sa, de la Memorandumul de Înţelegere cu compania Nokia semnat în 2007 de Guvernul României şi până la faptul că în acel parc industrial lucrează în prezent 8.000 de oameni iar numărul acestora va depăşi 10.000 în doi ani şi că rezidenţii Tetarom III au investit până acum în acel parc peste 150 de milioane de euro.

În răspunsul la interpelarea senatorului Ilea, trimis de Ministerul Transporturilor la sfârşitul lunii ianuarie 2018, se afirmă că “privitor la soluţia de amenajare a celor două pasaje peste calea ferată şi drumul naţional DN 1C, aceasta implică exproprieri şi demolări de construcţii rezidenţiale, staţie de carburanţi, etc., ceea ce va necesita costuri însemnate şi poate reprezenta o soluţie cu implementare pe termen lung.”

Soluţia pe termen scurt: un sens giratoriu

“Precizăm că în urma vizitelor din teren, făcute de către reprezentanţi ai DRDP Cluj şi a întâlnirilor cu primarul comunei Jucu, s-a convenit ca o soluţie pe termen scurt, realizarea unui sens giratoriu, la intrarea în localitatea Răscruci, pe drumul Naţional DN1 C, km 24 plus 840, la intersecţia cu strada Tetarom, astfel încât accesul pentru toate vehiculele care deservesc Parcul Industrial Tetarom III, să se facă doar prin acest punct de acces”, se mai spune în adresa Ministerului Transporturilor.

Ministerul răspunde de asemenea că nu a găsit documentul prin care s-a semnat Memorandumul cu Nokia în 2007 şi că nu are cunoştinţă despre obligaţiile asumate în acel Memorandum.

Legat de acelaşi subiect, primarul comunei Jucu, Dorel Pojar, a declarat pentru ZIUA de CLUJ că în ultima perioadă au existat mai multe discuţii între el, prefectul judeţului, Aurel Cherecheş şi reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri despre realizarea unui sens giratoriu, la ieşirea din Jucu spre Răscruci.

Potrivit primarului, cei de la drumuri lucrează în prezent la proiect, iar ulterior primăriile din zonă vor trece la exproprierea terenurilor necesare pentru execuţia sensului giratoriu.

Primarul din Jucu a mai afirmat că în acelaşi timp, tot ca o măsură pe termen scurt,  autorităţile judeţene şi locale analizează şi realizarea unei alte căi de trecere peste calea ferată, tot cu barieră, care să treacă peste un teren al USAMV.

Promisiuni de modernizare a liniei ferate şi creştere a vitezei de circulaţie a trenurilor

O altă soluţie care ar ajuta cât de cât la fluidizarea traficului spre parcul Tetarom III ar fi, în opinia directorului Tetarom SA Viorel Găvrea, reabilitarea infrastructurii de cale ferată ca să se mărească viteza trenurilor.

“Camioanele acelea care asigură logistica trec în anumite ore, se poate stabili când să treacă şi atunci nu se pune bariera. De exemplu, domnule, de la 5 dimineaţa la 6 dimineaţa nu se pune barieră sau de la 5,30 la 6,30”, este de părere Viorel Găvrea.

Despre lucrările de modernizare a liniei de cale ferată Cluj – Dej a cerut explicaţii Ministerului Transporturilor deputatul PSD de Cluj Horia Nasra, iar în răspunsul primit chiar în această lună de la minister se afirmă că pentru acest an pe secţia de circulaţie Apahida-Dej sunt programate mai multe lucrări de reparaţie şi întreţinere, inclusiv pe intervalul Apahida-Jucu-Bonţida, pe o lungime de 16,3 km, unde  se vor executa lucrări de consolidare suprastructură CF în vederea ridicării vitezei de circulaţie la 100km pe oră.  

 

Comenteaza