Drumurile judeţene mai aşteaptă "avizele şi căldura" pentru a intra în reabilitare

Drumurile judeţene mai aşteaptă
Povestea fără sfârşit a celor 400 de km contractaţi de Kiat pare a intra pe un făgaş normal. Firma de construcţii pare să accepte, până la urmă, încadrarea în parametrii tehnico-financiari licitaţi.

Controversata firmă de construcţii pare să fi realizat, în sfârşit, proiectul tehnic conform caietului de sarcini. Deşi autorităţile judeţene se tem că cei de la Kiat vor solicita bani în plus prin acte adiţionale, reprezentanţii firmei spun că vor realiza lucrările la preţul şi în condiţiile tehnice pe care şi le-au asumat când au câştigat licitaţia.

Potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Ioan Oleleu, firma Kiat a depus, în sfârşit, proiectul tehnic şi acesta corespunde caietului de sarcini pe baza căruia a fost organizată licitaţia câştigată de Kiat. „Au finalizat proiectul tehnic, inclusiv podurile - pentru că, la un moment dat, nu mai voiau să facă şi podurile - însă vom colabora cu ei doar dacă vor respecta şi suma cu care au câştigat licitaţia. Există autorizaţia de construcţie, dar ne-au cerut o întâlnire pentru noi clarificări. Mă tem că vor încerca din nou să renegocieze preţul, lucru pe care nu îl vom accepta", a declarat Oleleu.

La rândul său, liderul grupului PSD din consiliul judeţean, preşedintele PSD Cluj, Remus Lăpuşan, a respins ideea de a accepta suplimentări de costuri. „Dacă era după mine, contractul cu Kiat trebuie reziliat de mult, dar am înţeles că au existat ameninţări cu tribunalul şi situaţia s-ar fi complicat şi mai mult. Eu sunt convins că firma Kiat va face tot se poate ca să continue proiectul, dar precis va veni cu acte adiţionale ca să crească preţul, lucru cu care eu nu sunt de acord. Oricum, pe viitor va trebui să fim mult mai atenţi la asemenea contracte", a spus Lăpuşan. El este de părere că, pe viitor, loucrările vor trebui împărţite în tronsoane mai scurte şi licitate separat. „Tocmai pentru a nu mai ajunge în situaţia în ncare o singură firmă să ne blocheze 400 de km, data viitoare lucrările vor trebui împărţite pe tronsoane mai scurte, de 70-80 de km, fiecare tronson să fie licitat şi contractat separat, iar o firmă să aibă un număr redus de tronsoane", a propus Lăpuşan.

El a afirmat, însă, că o bună parte din vina pentru prelunga tergiversare a proiectului de reabilitare a drumurilor judeţene aparţine executivului consiliului judeţean. „Sigur că, în calitate de consilier judeţean, şi eu voi da explicaţii cetăţenilor, dacă va fi necesar, dar mai întâi va trebui să dea explicaţii executivul, pentru că se cam bate apa în piuă. Nu mai suntem în opoziţie, suntem la putere, haideţi să rezolvăm problema", a spus Lăpuşan.

Reprezentaţii firmei Kiat liniştesc, însă, autorităţile judeţene şi afirmă că nu cer nici un leu peste preţul cu care şi-au adjudecat lucrarea. „Noi am depus proiectul tehnic, cantităţile de materiale, preţul, totul conform ofertei cu care am câştigat licitaţia. Nu se pune problema să cerem bani în plus, am respectat toate condiţiile din angajamentul iniţial. Aşteptăm să primim avizele - pentru că şi cei de la Samus le aşteaptă de un an - autorizaţia de construcţie şi, imediat ce vreme o va permite, vom începe lucrările. Referitor la clarificările de care vorbea domnul vicepreşedinte Oleleu, acelea au fost discuţii strict tehnice între proiectant şi comisia tehnică a consiliului, absolut nimic legat de preţuri. Repet, aşteptăm avizele şi căldura să putem începe lucrul", a declarat administratorul Kiat, Liliana Bogdan.

Oleleu a mai anunţat intenţia conducerii Consiliului Judeţean de a scoate la licitaţie pentru reabilitare un nou pachet de aproximativ 200 de drumuri judeţene, care, însă, vor fi licitate tronson cu tronson.

 

Comenteaza