De ce nu vor clujenii din Baciu să călătorească cu Fany

De ce nu vor clujenii din Baciu să călătorească cu Fany
Imposibilitatea de a plăti două abonamente separate pentru a ajunge în cartierele Clujului, serviciile scumpe şi proaste pe o rută scurtă sau maşinile vechi cu care va fi deservită aceasta - sunt câteva dintre motivele pentru care câteva sute de locuitori din Baciu au semnat petiţia împotriva deservirii traseului către Cluj-Napoca de Fany şi nu de regia locală de transport din Cluj-Napoca.

"Serviciul e prea scump şi lasă de dorit", spune unul dintre semnatari, Ballok Susana. "În traseul Fany nu sunt incluse punctele esenţiale din centrul oraşului - piaţa Mihai Viteazu, parcul central, piaţa Unirii". "Pentru a ajunge în centru trebuie să ne facem abonament pentru încă un mijloc de transport, sau să cumpărăm bilet", spune şi Andrea Deak. "Această schimbare e una abuzivă mai ales pentru elevi, deoarece transportul cu Fany este foarte scump şi ne va fi greu să ajungem la şcoală", spune o liceancă de 16 ani, Daiana Bondor. "Sunt elev", completează un alt licean, Radu Rogozan, "şi fac naveta cu două maşini de oraş, şi timpul pentru a ajunge la şcoală este foarte preţios".

Alte probleme sunt modul în care se vând biletele de călătorie şi dificultatea de a obţine reduceri sau gratuităţi. "La RATUC beneficiez de reducere pentru că sunt studentă, sunt două linii gratis de transport, iar Fany acordă reducere cu foarte multe condiţii - de exemplu cei care au flotant în Baciu nu primesc abonament cu reducere", spune Dezso Andreea. "Plata serviciului e prea prost organizată - de exemplu se urcă zece persoane în Fany, şi până fiecare îşi achită biletul şi se dă rest se pierde timpul; abonamentele se fac la începutul lunii, adică cei care au concediu în primele două săptămâni din lună trebuie să facă abonament la început de lună chiar dacă sunt plecaţi".

Amintim, liniile de transport 31 şi 31B sunt deservite de la începutul acestui an de compania privată de transport Fany, care a câştigat licitaţia organizată de Consiliul Judeţean. Până la sfârşitul anului trecut acestea erau deservite de regia locală de transport public de călători din Cluj-Napoca, regie care nu a participat la licitaţia organizată de CJ Cluj pentru că nu era constituită în societate comercială la data organizării concursului. Vezi aici detalii şi bâlbâielile CJ Cluj

Ulterior, după primele zile în care traseul a fost deservit de Fany, sute de clujeni din Baciu au semnat petiţii prin care cereau ca traseul să fie operat în continuare de RATUC. În prima zi de lucru din acest an curtea Primăriei a fost plină de protestatari. Vezi ce spuneau atunci primarul şi viceprimarul

Comenteaza