Consiliul Local renunță la taxa specială de transport public. Ce se întâmplă cu prețul biletelor

Consiliul Local renunță la taxa specială de transport public. Ce se întâmplă cu prețul biletelor

Consilierii locali vor dezbate la ședința de la finalul acestei săptămâni un proiect de hotărâre privind renunțarea la taxa specială de transport public introdusă în 2014.

Măsura a fost cerută de Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, iar proiectul a fost în dezbatere publică în luna martie. CTP a cerut la începutul acestui an ajustarea tarifelor plin aplicarea indicelui prețurilor de consum (IPC) aferent perioadei august 2018 – ianuarie 2020, iar Comisia de prețuri și tarife a aprobat cererea.

Aplicând însă taxa specială la tarifele ajustate ar rezulta o majorare a prețurilor biletelelor de 5%, adică o majorare de la 2,50 lei la 2,63 de lei per călătorie.

”În condițiile în care se dorește menținerea prețurilor titlurilor de călătorie la nivelul actual cu respectarea prevederilor contractuale și legale incidente în aceea ce privește ajustarea tarifelor, suntem în situația de a reanaliza măsura adoptată la finele anului 2013 cu privire la institutirea taxei speciale de transport public local”, se arată în raportul de specialitate care însoțește proiectul de hotărâre.

Taxa specială de transport a fost instituită din 1 ianuarie 2014 și reprezintă 6,65%, procent care se aplică la tariful titlului de călătorie. Sumele erau destinate achiziționării de mijloace noi de transport public.

Ca argument pentru renunțarea la această taxă se aduce atragerea de fonduri europene nerambursabile pentru achiziția de autobuze, troleibuze și tramvaie. Începând cu 2017, au fost achiziționate sau sunt în curs de achiziție 41 de autobuze electrice, 50 de troleibuze și 24 de tramvaie, în valoare de 483 de milioane de lei.

”Ca urmare a existenței fondurilor externe nerambursabile accesate până acum, precum și posibilitatea accesării în cadrul următorului buget pe termen lung al Uniunii Europene pentru 2021-2027 a noi fonduri nerambursabile, datorită faptului că politica de coeziune continuă investițiile în toate regiunile și sprijină strategiile de dezvoltare conduse la nivel local, considerăm oportună încetarea aplicării taxei speciale de transport public local, fapt pentru care propunem încetarea hotărârii nr. 568/2013. Prin eliminarea taxei speciale de transport public local se evită majorarea prețurilor titlurilor de călătorie”, se arată în raport.

Taxa ar urma să fie anulată începând cu 1 mai 2020.

Vezi prețurile care vor fi validate și de către Consiliul Local Cluj-Napoca. 

Comenteaza