Israelienii au dezvoltat primul vaccin ARN mesager din lume împotriva bacteriilor mortale

O echipă de cercetători de la Universitatea din Tel Aviv și de la Institutul Israelian de Cercetări Biologice a dezvoltat un vaccin pe bază de ARN mesager (ARNm) care s-a dovedit 100% eficient împotriva unui tip de bacterie letală pentru oameni, în studiile preclinice.

Studiul, realizat pe un model animal, a demonstrat că toate animalele tratate au fost complet protejate împotriva bacteriei.

Potrivit cercetătorilor, noua tehnologie poate permite dezvoltarea rapidă a unor vaccinuri eficiente pentru bolile bacteriene, inclusiv pentru bolile cauzate de bacterii rezistente la antibiotice, în cazul unei noi pandemii cu răspândire rapidă.

Până acum, s-a presupus că vaccinurile cu ARNm, cum ar fi vaccinurile anti-Covid-19, sunt eficiente doar împotriva virusurilor, dar nu și a bacteriilor.

Potrivit specialiștilor, marele avantaj al acestor vaccinuri, pe lângă eficacitatea lor, este capacitatea de a fi dezvoltate foarte rapid, scrie 360medical.ro.

Odată ce secvența genetică a virusului SARS-CoV2 (Covid-19) a fost publicată, a fost nevoie de numai 63 de zile pentru a începe primul studiu clinic. Cu toate acestea, până acum oamenii de știință credeau că vaccinurile cu ARNm împotriva bacteriilor erau imposibil de realizat din punct de vedere biologic.

„În studiul nostru am demonstrat că este de fapt posibil să se dezvolte vaccinuri cu ARNm 100% eficiente împotriva bacteriilor mortale”, explică doctorul Edo Kon, de la Universitatea din Tel Aviv care a condus studiul.

În prezent, există multe bacterii patogene pentru care nu există vaccinuri. În plus, din cauza utilizării excesive a antibioticelor în ultimele decenii, multe bacterii au dezvoltat rezistență la antibiotice, reducând eficacitatea acestor medicamente importante.

În consecință, bacteriile rezistente la antibiotice reprezintă deja o amenințare reală pentru sănătatea umană la nivel mondial. Dezvoltarea unui nou tip de vaccin poate oferi un răspuns la această problemă globală.

Cercetătorii au testat noul lor vaccin cu ARNm pe animale infectate cu o bacterie mortală. În decurs de o săptămână, toate animalele nevaccinate au murit, în timp ce cele vaccinate cu serul nou-dezvoltat au rămas vii și sănătoase.

Mai mult, în cazul uneia dintre metodele de vaccinare, o singură doză a asigurat o protecție completă la doar două săptămâni după ce a fost administrată.

Capacitatea de a oferi protecție completă cu o singură doză este crucială pentru protecția împotriva viitoarelor focare de pandemii bacteriene cu răspândire rapidă.