Advertorial Cum vrea să transforme un candidat la Primăria Cluj-Napoca Aeroportul Internațional “Cluj-Napoca” într-un hub de 10 milioane de pasageri, concurent pentru Budapesta

Cum vrea să transforme un candidat la Primăria Cluj-Napoca Aeroportul Internațional “Cluj-Napoca” într-un hub de 10 milioane de pasageri, concurent pentru Budapesta

Aeroportul Internațional “Avram Iancu” a atins, în urmă cu un an, aproape 3 milioane de pasageri, fiind, de departe, aeroportul numărul doi al României, după “Henri Coandă” din Otopeni. 

Cu toate acestea, poarta aeriană a Transilvaniei își atinge, ușor-ușor, potențialul maxim pentru actuala așezare, pe malul Someșului, și înghesuit de dezvoltarea accelerată a Clujului. Paul Siserman, candidatul ALDE la Primăria Cluj-Napoca și Consiliul Local, a venit cu un proiect de campanie, prin care cere mutarea actualului aeroport în comuna Luna, de lângă Câmpia Turzii, acolo unde se poate dezvolta un veritabil concurent pentru Budapesta și București.

Aeroport de 10 milioane de pasageri la Cluj? Este un proiect realizabil, pentru următorii 10 ani, însă nu pe această locație. Cel puțin asta consideră Paul Siserman (44 de ani), antreprenor, chef, trainer și candidat la Primărie. “Aeroportul este unul dintre obiectivele principale, atât în campanie, cât și în cazul în care voi ajunge în poziția de consilier local. Nu este un obiectiv administrat de Consiliul Local, se știe, însă este amplasat pe teritoriul municipiului și, în 10 ani, se va afla într-o zonă semi-centrală din Cluj-Napoca. Eu propun o colaborare interinstituțională în trei, Primărie, Consiliul Județean, Guvern, pentru a dezvolta un nou aeroport regional în comuna Luna, de lângă Câmpia Turzii. Acolo, există deja un aeroport militar, sub jurisdicție NATO, însă acesta nu va fi un impediment, având în vedere că în întreaga Europă sau în Statele Unite există zeci de astfel de situații. În schimb, un aeroport acolo, la distanță rezonabilă de Cluj-Napoca, Alba Iulia sau Târgu Mureș, conectat direct la A3 și A10, dar și la calea ferată, prin Câmpia Turzii, are posibilitatea certă ca, în 10 ani, să devină un adevărat hub de transport. Noul aeroport poate concura cu Budapesta sau București, lucru care pe actuala locație nu este fezabil”, a explicat Siserman.

Acesta a studiat și modelul de reconversie al aeroportului Munchen –Riem scos din uz în 1992. Clădirile rămase în picioare după mutarea operațiunilor pe noul aeroport al orașului au fost reconvertite în spații expoziționale și de evenimente. Spre exemplu, ultimul concert al trupei americane Nirvana a avut loc în incinta fostului aeroport. Apoi, timp de mai mulți ani, procesul de transformare a implicat construcția unui mall și a mai multor ansambluri rezidențiale, fiind unul dintre cele mai importante procese de reconversie urbană din Germania anilor ’90. Siserman este de părere că un model asemănător poate fi aplicat pe actuala locație din cartierul Someșeni, acolo unde ar putea apărea nu doar spațiul de evenimente și expoziții atât de necesar orașului, cât și un întreg boom imobiliar pe verticală.

“După cum bine se știe, marele impediment al dezvoltării Clujului pe verticală și a apariției cunoscuților zgârie-nori nu este solul, ci culoarul de zbor de deasupra orașului. Odată dispărut acest impediment, orașul ar putea beneficia de o dezvoltare sustenabilă și pe verticală, inclusiv în zona fostei platforme industriale CUG, care ar putea beneficia de o reconversie urbană. Apoi, pe locul actualului aeroport se poate dezvolta un nou spațiu expozițional și de mari evenimente, unic în România și în zona aceasta a Europei ca dimensiuni. Trebuie doar să credem”, a mai spus Siserman.

Paul Siserman este candidatul ALDE la Primăria Cluj-Napoca și Consiliul Local, poziția a 5-a pe buletinul de vot.

Etichete
Comenteaza