Studiu. Cum ne-a schimbat pandemia obiceiurile alimentare

Studiu. Cum ne-a schimbat pandemia obiceiurile alimentare
| Foto: CaleaEuropeana.ro

80% dintre români gătesc acasă,  zilnic sau la două-trei zile, în timp ce 61% apelează la serviciile de livrare cel puțin lunar, iar 25% mănâncă neglijent și compulsiv.

Studiul a fost efectuat în perioada 17-23 noiembrie,  pe un eșantion național de 1.683 persoane, de către Foodwise Marketing, parte din grupul de comunicare Hello:

-   35% dintre români aleg ingrediente și mâncăruri românești, iar 22% caută proveniența locală, de proximitate.

-   o treime dintre români optează, la capitolul alimentație, pentru bunurile  micilor producători locali

-   peste un sfert dintre români admit că au început să mănânce neglijent, compulsiv, în perioada izolării, dar 55% se protejează și adaugă meniului vitamine sau suplimente alimentare

-   aproape 14% dintre români au decis să consume alimente cu un nivel minim de procesare

-    27%  dintre subiecți nu schimbă nimic din modul obișnuit de alimentație.

“Ne-am propus să realizăm acest studiu pentru a avea o radiografie la zi a tendințelor în consum, a comportamentelor în food & beverages, un instrument de lucru bazat pe cifre actuale, care arată influența reală a pandemiei. Unul dintre lucrurile pe care le observăm în studiu, și care confirmă tendințele pe care le resimțim, este o mai mare deschidere a românilor față de gătitul acasă – cu ingredientele alese de ei, cu proveniență trasabilă, în condiții de siguranță și un plus de control pentru alimentația zilnică.”

Supermarket-urile rămân destinația preferată pentru achiziția alimentelor și ingredientelor necesare consumului, cu aproape 70% dintre opțiuni, urmate de hypermarket-uri, cu 57%, și de magazinele de cartier, cu 42%. Mediul online ajunge la aproape 16% din preferințe, arată studiul Foodwise Marketing.

Ajunși în magazine, 6 din 10 români merg la țintă și aleg produsele cu care sunt familiarizați, iar aproape un sfert vânează prețurile avantajoase.

 

Comenteaza