Încep lucrările pe tronsonul din A8 pentru care UMB a cerut rezilierea contractului. Va avea 19 tuneluri și 3 viaducte
- Scris de Ziua de Cluj
- 16 Iun 2025, 14:23
- Economie
- Ascultă știrea
Compania Naţională de Investiţii Rutiere a emis luni ordinul de începere pentru contractul lotului 2A Ditrău-Grinţieş al autostrăzii A8.
”Compania Naţională de Investiţii Rutiere a emis, astăzi, Ordinul de începere pentru contractul lotului 2A Ditrău-Grinţieş al Autostrăzii Unirii-A8 şi a stabilit ca dată de începere 30 iunie, termen de la care se calculează durata contractuală de 54 de luni”, anunţă CNIR.
Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor (21 km) reprezintă 57% din lungimea întregului lot.
”Asocierea este în fața unei provocări tehnice, lotul 2A Ditrău – Grințieș fiind unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România. Conform contractului, punerea la dispoziție a amplasamentului se va face în termen de maximum 14 luni de la data începerii activității de proiectare (fie integral, fie separat pentru fiecare sector de lucrări în parte). După ce constructorul efectuează identificarea în teren și prezintă soluțiile tehnice pe care dorește să le pună în operă, inclusiv posibile modificări față de cele din Studiul de Fezabilitate vom fi în măsură să analizăm eventuale devieri de la coridorul de expropriere identificat și vom înainta Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri suplimentare”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Constructorul român Umbrărescu a solicitat anterior rezilierea contractului pentru lotul Ditrău – Grințieș (38 km), cu o valoare de 6,14 miliarde lei, după ce a solicitat anterior reducerea garanției de bună execuție.
Ulterior, Ministerul Transporturilor a respins, într-un document obținut în exclusivitate de Economedia, posibilitatea de a reduce garanția de bună execuție de la 1,5% la 0,5% într-un contract major de infrastructură după atribuirea acestuia, ținând cont că o astfel de măsură ar dezechilibra relația contractuală în favoarea constructorului.