Lista martorilor în procesul lui Apostu a crescut: nume grele, chemate la audieri

Lista martorilor în procesul lui Apostu a crescut: nume grele, chemate la audieri
Curtea de Apel Mureş a audiat ieri a doua tranşă de angajaţi ai Primăriei Cluj-Napoca în procesul lui Sorin Apostu. Din cei 14 martori citaţi, doar 10 s-au prezentat. Lista martorilor a crescut, urmând să fie audiaţi acţionarii Brantner Vereş, precum şi alte persoane.

Dacă la termenul trecut al procesului, care a avut loc joia trecută, angajaţii primăriei au fost întrebaţi despre modul în care s-a desfăşurat licitaţia pentru cesionarea serviciilor de salubritate, în 2010, de această dată s-a discutat despre derularea contractului cu firma Brantner Vereş, respectiv despre contestaţiile pe care societatea le-a depus în urma amenzilor primite. Amintim, în acest context, faptul că procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) l-au acuzat pe omul de afaceri Călin Stoia, director general Brantner Vereş SA, că i-a dat mită fostului primar Apostu şi pentru buna derulare a contractului de salubrizare.

De pe lista martorilor citaţi pentru audierile de ieri au lipsit Grigore Topan, Cristina Georgeta Muntean, Stelian Nistor şi Elena Ghemeş. Primul audiat de judecătoarea Floare Găzdac a fost Sorin Lupaş, angajat al Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Cluj-Napoca. Acesta a spus că avea obligaţia de a verifica modul în care îşi desfăşoară activitatea firma Rosal, iar persoana care avea atribuţii privind activitatea celeilalte firme de salubritate, respectiv Branter Vereş, e Valeria Pop. Următorul martor a fost Adriana Măgurean, şefa Serviciului Tehnic Reparaţii Imobile, care se ocupa de sesizările adresate primăriei, mai concret, fiind persoana care repartiza mai departe aceste plângeri. Măgurean a declarat în faţa instanţei că a primit în ianuarie 2011 o sesizare de la firma Rosal, cu privire la faptul că tariful de depozitare a deşeurilor în rampa de gunoi a crescut. Administratorul rampei e firma concurentă, Branter Vereş. Sesizarea a fost trimisă lui Sorin Lupaş, care i-a transmis că trebuie să ajungă la un funcţionar care are competenţe juridice. Adriana Măgurean a arătat că nu s-au făcut intervenţii cu privire la sesizarea respectivă, cât timp documentul s-a aflat la ea.

În acelaşi ton care nu aduce incriminări fostului primar, Lucia Lupea, şefa Biroului de Achiziţii Publice a declarat că Sorin Apostu era obligat să semneze contractul de salubritate după desemnarea câştigătorului licitaţiei. Lupea a confirmat faptul că licitaţia a fost contestată, dar şi că primăria era obligată să elibereze recomandări firmelor contractante, după două săptămâni de la semnarea contractului, precum şi pe perioada derulării acestuia.

La audierile de ieri au fost prezenţi şi angajaţi ai Poliţiei Locale, Florina Lupaş fiind una dintre aceştia. Inspectorul de Poliţie Locală a spus că a primit 40 de contestaţii de la firma Branter Vereş împotriva proceselor verbale prin care i se aplicau amenzi. Aceasta a spus că documentele au fost trimise în instanţă doar anul trecut, din cauza volumului mare de muncă. Totodată, inspectorul a declarat că o mare parte din procesele cu Brantner au fost pierdute de primărie. "Acum, lucrurile s-au redresat, contestaţiile sunt înaintate instanţei mult mai repede", a explicat Lupaş. Nici declaraţia Aurorei Ţărmure, secretarul Primăriei Cluj-Napoca, nu a adus nimic nou, nefiind una care să-l incrimineze pe Sorin Apostu. Între martori s-au aflat şi Ştefan Fuia, Maria Pătraş şi Minodora Fritea, toţi angajaţi ai Poliţiei Locale. Minodora Fritea, director al Poliţiei Locale, a spus că, fiind o singură persoană care se ocupă de întocmirea dosarelor privind contestaţiile, acestea ajung cu mare întârziere în instanţă. La rândul lor, Maria Cetean, secretarul bazei de date a Serviciului Juridic şi Relaţii Publice, precum şi Laura Mărginean, de la Poliţa Locală, au declarat că volumul mare de muncă genera un decalaj între soluţionarea şi trimiterea contestaţiilor la instanţă.

La finalul audierilor, judecătoarea Floare Găzdac a respins cererea făcută de apărare privind audierea Aspaziei Droniuc, denunţătoarea lui Apostu. Magistratul a arătat că instanţa nu e obligată să o audieze, ea fiind déjŕ condamnată în caz, după disjungerea dosarului faţă de ea. În ceea ce priveşte reaudierea directorului RATUC, Liviu Neag, instanţa a arătat că acest lucru depinde de felul în care se va desfăşura procesul. Avocatul Gheorghiţă Mateuţ, apărătorul lui Sorin Apostu, a cerut instanţei să îi audieze pe Remus Lăpuşan, preşedintele PSD Cluj şi director al firmei de asigurări Unita/Uniqa, având în vedere că Aspazia Droniuc era broker de asigurări ce aparţineau acestei societăţi. Totodată, Mateuţ a cerut să fie audiaţi Oana Mureşan şi Ovidiu Vasile Câmpeanu, angajaţi ai Primăriei Cluj-Napoca, precum şi reprezentanţii Ministerului Finanţelor care au supravegheat desfăşurarea licitaţiei pentru serviciile de salubritate în municipiul Cluj-Napoca. Cererile avocatului au fost admise.

Stoia vrea să ajungă în Austria

La rândul său, Călin Stoia a cerut instanţei să îi admită o cerere de a părăsi ţara temporar, întrucât Laura Pop Baldi a devenit soţia sa şi şi-a schimbat numele, iar autorităţile austriece, care urmează să îi acorde femeii cetăţenia, au nevoie şi de semnătura lui pentru a se confirma noul nume al solicitantei. Curtea de Apel Mureş se va pronunţa astăzi cu privire la această cerere. Avocatul Sergiu Bogdan, aprătorul lui Stoia, a cerut instanţei să trimită o adresă către Primăria Cluj-Napoca prin care să se solicite datele la care au fost trimise contestaţiile altor firme contractante ale municipalităţii şi datele trimiterii documentelor în instanţă. Astfel, s-ar vedea dacă este vorba de o practică sau de un caz particular în ceea ce priveşte trimiterea dosarelor primăriei cu întârziere în instanţă. Totodată, Sergiu Bogdan a cerut audierea Valeriei Pop, a Adinei Rusu, a lui Eugen Vereş şi a lui Walter Branter, cei din urmă fiind acţionari ai firmei de salubrizare al cărei director este Călin Stoia. Solicitarea a fost admisă. Următorul termen al procesului a fost stabilit pentru data de 15 octombrie, când martorii care au lipsit de la audieri vor fi aduşi cu mandate. 7

 

Comenteaza