Video Foto Avans considerabil pe Autostrada Transilvania, între Ogra și Câmpia Turzii

Avans considerabil pe Autostrada Transilvania, între Ogra și Câmpia Turzii
| Foto: API
Poza noua 03.04.2018
Poza noua 03.04.2018
Poza noua 03.04.2018
Poza noua 03.04.2018
Poza noua 03.04.2018
Poza noua 03.04.2018
Poza noua 03.04.2018
Poza noua 03.04.2018
Poza noua 03.04.2018
Poza noua 03.04.2018

Asociaţia Pro Infrastructura a publicat o filmare aeriană de pe cele trei șantiere ale Autostrăzii A3, între Ogra și Câmpia Turzii.

Imaginile surprind nodul rutier Chețani care se află pe lotul construit de Straco, apoi cei 17,9 km ai tronsonului executat de Astaldi - Max Boegl, iar la final "ciotul" de 3,6 km construit de Geiger.

"Deși ne aflăm abia la începutul sezonului de lucru în domeniul construcțiilor, cei trei antreprenori generali au avansat considerabil față de finalul anului trecut în special la infrastructura structurilor rutiere, în pofida condițiilor meteorologice preponderent nefavorabile din ultimele luni.

O surpriză plăcută este progresul foarte bun pe partea de săpături și terasamente al celor de la Astaldi -Max Boegl, unde deja din primele zile cu vreme bună lucrările au demarat din plin. Tot pe acest lot se găsesc principalele structuri proiectate pe această autostradă: supratraversarea satului Bogata și a Mureșului de două ori printr-un viaduct continuu și supratraversarea Mureșului și a căii ferate Târgu- Mureș - Războieni.

Chiar dacă autorizația de construire a fost emisă în luna noiembrie a anului trecut, lucrările au avansat într-un ritm alert, iar stadiul actual ne face să fim optimiști că aceste puncte critice ale lotului vor fi gata la jumătatea lui 2019", transmite ONG-ul de infrastructură.

Un alt punct important de pe tronsonul Astaldi - Max Boegl este nodul Iernut.

"Contrar informațiilor prezentate în mod eronat de către purtătorul de cuvânt al CNAIR Alin Șerbănescu într-o emisiune la care a participat și directorul executiv al API, Ionuț Ciurea, nodul Iernut, așa cum se poate observa și din imaginile aeriene, nu este "într-o situație avansată", ci dimpotrivă, într-una incipientă!

În contextul actual, în care exproprierile nu sunt finalizate, realizarea supratraversării căii ferate prin care va fi deviat DN14A nu este începută, legislația actuală nu permite punerea în circulație a unui drum nou în lipsa recepției la terminarea lucrărilor, iar politica CNAIR este de a face recepția doar când șantierele sunt finalizate 100%, șansele ca tronsoanele Geiger și Strabag (13,7 km între Ogra și Aeroportul Târgu-Mureș) să fie circulabile în acest an sunt minime, practic inexistente", mai spun cei de la API.

Deschiderea provizorie a circulației (folosind anumite bretele ale nodul Iernut) la finalul acestui an ar fi posibilă doar în condiţiile unei „mobilizări exemplare” a constructorului şi dacă se vor adopta modificări legislative în regulamentul de recepție. Şi încă un „dacă”: dacă se vor rezolva la timp exproprierile. „Doar așa ar fi șanse să punem în valoare, în 2018, cei 13,7 km din A3 între Ogra și Aeroportul Târgu-Mureș”, concluzionează API.

Comenteaza