Video Foto Autostrada Transilvania. S-a stabilit poziţia pasajului peste autostradă și calea ferată în nodul rutier Iernut

S-a stabilit poziția exactă a pasajului pe Drumul Național nr. 14A peste autostradă și calea ferată în nodul rutier Iernut, parte din Autostrada Transilvania (Iernut - Chețani).

"Constructorul (Astaldi) execută piloții forați ai fundației pilelor, așa cum puteți vedea în filmarea aeriană realizată sâmbătă. Este foarte important ca bretelele acestui nod, inclusiv pasajul, să se finalizeze în cel mai scurt timp posibil.

Descărcarea temporară actuală (giratoriu) nu permite un grad crescut de siguranță rutieră, iar trecerea la nivel cu calea ferată din imediata apropiere generează o situație periculoasă dar și cozi", transmit reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură (API).

Ei solicită constructorului să își mobilizeze forțele și responsabililor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și instituțiile statului să rezolve rapid birocrația (în special exproprierile necesare), astfel încât pasajul (implicit tot nodul) să fie gata cel mai târziu în această toamnă.

Lotul Iernut - Chețani are 17,9 km şi este parte din Autostrada Transilvania (A3), între Câmpia Turzii și Târgu-Mureș. Acest tronson de autostradă ar urma să fie finalizat în trimestrul trei al anului 2019.

Autostrada Câmpia Turzii - Ogra - Târgu-Mureș: 51,7 km cu finanţare europeană 

Obiectivul construirii autostrăzii Târgu-Mureș - Ogra - Câmpia Turzii este de a realiza o legătură între Târgu-Mureș și Cluj, cu asigurarea continuității sectorului de autostradă 2B Câmpia Turzii - Cluj-Napoca Vest (Gilău), cu sectoarele 2A și 1C.

"Obiectivele specifice ale proiectului se referă la construirea a 51.796 km de autostradă nouă 2x2, împreună cu 4,7 km de drum de legătură 2x2 spre Târgu-Mureș, a 13 poduri, a 30 de pasaje, a două viaducte, a unei parcări, a unui centru de mentenață și coordonare, a unui spațiu de service, a unui punct de lucru pentru mentenanță și a cinci intersecții rutiere (dintre care patru rutiere și una semirutieră)", se arată într-un document al CNAIR. 

Valoarea proiectului este de 1,8 miliarde de lei (inclusiv taxa pe valoarea adăugată), finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene, din Fondul European de Dezvoltare Regională - 1,5 miliarde, 25% contribuția națională (bugetul de stat) - 378 de milioane, iar restul de 313 milioane reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Amintim că, la mijlocul lunii decembrie 2018, au fost deschişi circulaţiei auto 14 km din A3, între localitățile Ungheni şi Iernut, în judeţul Mureş. 

Comenteaza