Accidente în serie pe Podul Fabricii, de când se merge pe patru benzi

Accidente în serie pe Podul Fabricii, de când se merge pe patru benzi
În noul accident de pe podul parțial modernizat au fost implicate două autovehicule | Foto: Mihai Turcu / Info Trafic Jud. Cluj

De când s-a dat drumul pe toate cele patru benzi ale Podului Fabricii au fost deja cinci accidente - mai grave sau mai ușoare - în decurs de o săptămână.

Ultimul dintre ele s-a petrecut miercuri după amiază: un conducător auto din județul Neamț, nu i-a acordat prioritate unui șofer, de 53 de ani, din Caracal, județul Olt. În urma accidentului o persoană a fost rănită în automobilul de Olt.

„Un Volkswagen (VW) alb, în direcția Bulevardul Muncii, a intrat în coliziune cu van-ul ce a ieșit de pe străduța din dreapta. A fost proiectat pe contrasens. Încă se fac măsurători. De pe pod spre oraș se circula pe o singura bandă, pe sensul opus, pe două”, „În VW era o doamnă pe care se pare că o durea ceva, dar soțul era lângă ea”, relatau membrii comunității online Info Trafic Județul Cluj.

Acum o săptămână, în urma unui alt accident, care a avut loc la ieșirea de pe Podul Fabricii spre cartierul Mărăști, un stâlp care susținea liniile de troleibuz a fost distrus. Au fost implicate două automobile. În urma incidentului, un stâlp de electricitate a fost rupt.

Primarul Emil Boc anunța că podul este redeschis cu caracter provizoriu, deși lucrările nu sunt finalizate. “Pe cei 300 m se va putea circulația pe toate cele patru benzi. Lucrările nu sunt gata încă, termenul de finalizare este mai 2020. Anul viitor, constructorul mai trebuie să pună rosturi de dilatație și se vor impune restricții de trafic timp de 45 de zile, dar numai pe câte o bandă”, a menționat edilul clujean.

Municipalitatea a prelungit termenul de finalizare pentru 2020, cu toate că inițial podul trebuia să fie gata din 2019. Lucrările de bază au constat în ridicarea etapizată a podului cu 5 cm, înlocuirea de grinzi și de elemente de reazem (la infrastructură), frezări, schimbări de grinzi, suprabetonări, asfaltări (la suprastructură).

Iluminatul public va fi modernizat folosindu-se tehnologia led. La finalizarea lucrărilor podul va avea patru benzi de circulație (3,5 m lățime), două spații parapet direcționale de 0,5 m, trotuar pietonal de 1,9 m pe ambele părți. Valoarea lucrărilor este de 13,7 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, acestea fiind executate de către societatea ARL Cluj.

 

Podul Fabricii asigură legătura între cartierul Mărăști și zona industrială Terapia, ambele în plină dezvoltare imobiliară și demografică. Reabilitarea podului este necesară pentru punerea în siguranță a acestuia, creșterea duratei de viață a podului și îmbunătățirea condițiilor de trafic.

Comenteaza