Deca: Relevanța examenelor de Evaluare Națională și BAC ar trebui să fie redusă

Deca: Relevanța examenelor de Evaluare Națională și BAC ar trebui să fie redusă

Ministrul Educației, Ligia Deca, a afirmat, săptămâna trecută, că „obiectivul nostru ar trebui să fie ca relevanța examenelor naționale, Evaluare Națională și Bacalureat, să fie redusă”. 

Declarația de intenție a Ligiei Deca a fost făcută săptămâna trecută în județul Mureș. 

Astfel, la 1 an și jumătate de când a preluat funcția de ministru al Educației și la 9 luni după ce președintele Klaus Iohannis i-a promulgat noile legi ale învățământului, Deca susține că „ar trebui să fie ca relevanța acestor examene de finalizare de ciclu, Evaluare Națională și Bacalureat, să fie redusă”, în contextul în care propria lege a învățământului preuniversitar dublează examenul de la finalul clasei a VIII-a, introducând pe lângă Evaluarea Națională și un examen de admitere la liceele și colegiile cu concurență mare, scrie edupedu.ro.

„În lege avem ca obiectiv evaluare standardizată: evaluare standardizată anuală, conectată cu portofoliul elevului. Și, în același timp, este introdusă ideea de profesionalizare a evaluării la modul general, adică pe lângă un corp al evaluatorilor pentru examene naționale (...).

(...) în esență, obiectivul nostru sau cel puțin al școlii românești, în viziunea mea, ar trebui să fie ca relevanța acestor examene de finalizare de ciclu, Evaluare Națională și Bacalureat, să fie redusă, putând să luăm în considerare și evaluările pe parcurs. Asta nu reușim decât dacă obiectivăm și evaluarea la clasă. Cred că avem nevoie de mai multă evaluare în formarea inițială, în primul rând. Înțeleg că nu e foarte multă”, a spus Ligia Deca, întrebată fiind dacă Ministerul Educației ar viza „o profesionalizare cu adevărat a ceea ce înseamnă statutul profesorului evaluator în examenele naționale, un așa numit corp național al profesorilor evaluatori”.

Comenteaza