Daniel David, despre noile planuri-cadru propuse la liceu: "Sper ca decizia să nu rămână în această formă, fiindcă iar ar fi niște inovații românești extraordinar de penibile"

Daniel David, despre noile planuri-cadru propuse la liceu: "Sper ca decizia să nu rămână în această formă, fiindcă iar ar fi niște inovații românești extraordinar de penibile"

Rectorul UBB Cluj, Daniel David, afirmă că schimbările propuse în proiectul de modificare a planurilor-cadru pentru liceu, unde materii ca fizica, chimia, biologia și geografia nu ar mai apărea în trunchiul comun pentru elevii de la profilul real – clasele a XI-a și a XII-a, iar logica și psihologia nu ar mai fi studiate la uman și real, sunt "cel puțin ciudate".

Profesorul clujeanDaniel David a comentat, luni, la Digi24, pe marginea schimbărilor propuse în proiectul de modificare a planurilor-cadru pentru liceu. Este vorba despre faptul că fizica, chimia, biologia și geografia nu ar mai apărea în trunchiul comun pentru elevii de la profilul real – clasele a XI-a și a XII-a, iar logica și psihologia nu ar mai fi studiate la uman și real, potrivit proiectului consultat de Edupedu.ro.

"A elimina aspectele fundamentale de fizică și chimie de la profilul real e ceva ciudat, este ca și când am vorbi despre cerc pătrat. Dincolo, zona umană a eliminat cele două materii care contribuie la definirea ta ca om. Practic, logica îți fundamentează și dezvoltă mintea și te pregătește pentru orice, ca să spun așa, în viață, în școală. Și psihologia, vedeți, toate demersurile moderne vorbesc de a-i învăța pe copii psihologie, pentru a fi capabili să-și controleze emoțiile, comportamentele problematice, pentru a fi mai echilibrați. Asta e funcția psihologiei. A le elimina înseamnă a-i afecta în a deveni oameni mai buni, ca să nu vorbesc oameni cu o minte mai bună și mai sănătoasă. Da, este este ciudat, cel puțin. Trebuie să vedem de unde au venit aceste idei, ce a fost în spatele lor. Și eu sper ca decizia să nu rămână în în această formă. Fiindcă iar ar fi niște inovații românești extraordinar de penibile",  a spus profesorul Daniel David, la Digi 24.

"Când avem aceste materii, nimeni nu spune că trebuie să fie prezentate într-o manieră de cunoștințe declarative, de cunoștințe teoretice. Profesorii, așa cum spuneam, în educație transferă către tineri, către elevi competențe. (...) Cine hotărăște ce-ți folosește și ce nu? Eu mă uit la ceea ce învață alți tineri, la alte școli din țările mai avansate decât noi, iar după aceea ne mirăm de problemele pe care le avem în zona aceasta psihologică și în școli, și în societate", a adăugat rectorul UBB.

Comenteaza