Zi decisivă pentru soarta metroului din Cluj

Zi decisivă pentru soarta metroului din Cluj

Curtea de Apel Cluj (CAC) a stabilit pentru 12 februarie pronunțarea în dosarul plângerii pe care asocierea SWS Engineering – Systra - Metrans a formulat-o față de decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).

Instituția a anulat rezultatul licitației câștigate de asocierea româno-franco-italiană pentru studiile necesare construirii liniei de metrou. Avocații Metrans încearcă să convingă judecătorii că decizia CNSC nu este clară și nu e fundamentată pe fapte dovedite a se fi petrecut, arată documentele analizate de Economica.net

Decizia CNSC a fost luată după ce Metroul SA, concurentul Metrans la licitația organizată de Primăria Cluj-Napoca (PCN), a adus mai multe acuzații, pe care Metrans le consideră nefondate, încercâd să aducă în acest sens dovezi în fața CAC.

Metroul SA, până recent deținătoare a monopolului în zona proiectării de linii de metrou, a decis deja să solicite Înaltei Curți de Casație și Justiție strămutarea procesului pe motiv că instanța clujeană nu ar fi imparțială. Până atunci asocierea SWS – Systra - Metrans încearcă să demonteze, punct cu punct, acuzațiile.

Una dintre acuzațiile aduse este că Metrans ar fi avut acces la informații esențiale pentru licitație, din postura de câștigător al unei licitații anterioare pentru consultanță tot cu PCN și tot în legătură cu o linie de metrou.

Metrans afirmă, însă, în fața instanței, că cele două licitații nu sunt legate una de cealaltă, obiectul lor fiind total diferit. De altfel, Metrans arată că singurul element pe care acestea l-ar putea avea în comun este intenția de a se construi metrou în Cluj, restul elementelor care, de fapt, sunt relevante fiind fundamental diferite.  

Metroul SA a invocat, confirmat de CNSC, faptul că Metrans împreună cu asociații străini s-au folosit de informații pe care le-ar fi obținut în urma unei vizite efectuate, împreună cu reprezentanți ai PCN, pe unul dintre șantierele Metrorex - magistrala 5 din București.

Metrans contestă această afirmație și amintește inclusiv faptul că Metrorex lucrează la M5 chiar cu Metroul SA. De altfel, Metroul SA a fost implicată în proiectarea tuturor liniilor de metrou construite după 1990. Potrivit avocaților, nu se cunoaște încă sursa informațiilor vehiculate de către Metroul cu privire la aspectele presupus a se fi discutat cu ocazia acestei vizite.

Comenteaza