Boc: „Metroul de la Cluj are contract de finanțare semnat până în 2031 / Sursele de finanțare se adaptează, se readaptează în funcție de evoluția lucrărilor''

Boc: „Metroul de la Cluj are contract de finanțare semnat până în 2031 / Sursele de finanțare se adaptează, se readaptează în funcție de evoluția lucrărilor''
ZIUA de CLUJ

Încep lucrările subterane la metroul din Cluj. În primă fază, se va construi puțul de lansare a mașinilor care vor fora subteran cele două tuneluri pentru metrou. Primarul Emil Boc a eplicat care sunt sursele de finanțare pentru proiect. 

„Metroul de la Cluj are contract de finanțare semnat până în 2031, data de finalizare conform contractului de finanțare cu Guvernul României existent, din trei surse: surse europene, buget național și certificate verzi.

Noi nu ne-am fi apucat de treabă dacă n-am fi avut un contract semnat, parafat, explicit care indică sursele de finanțare. Evident, că nimeni n-are 2 miliarde de euro pe care să le pună pe masă. Sursele de finanțare se adaptează, se readaptează în funcție de evoluția lucrărilor.

Atăzi, lucrarea este finanțată, conform prevederilor contractuale s-a achitat avansul prevăzut de lege și există resursă financiară pentru a putea continua lucrările.

Evident, anii următori, în fiecare an, vor fi prevederi bugetare care să asigure continuarea proiectului. Astăzi, Guvernul României este în proces de negociere cu Comisia Europeană. Noi, astăzi, nu avem datele și nici Guvernul nu le are. Negocierile se vor încheia în toamnă. Noi nu suntem parte la aceste negocieri, noi avem un act în raport cu guvernul care ne spune din ce surse se finanțează. Sursele europene pot fi atât PNRR, cât și fondurile de coeziune, dar și alte surse”, a explicat primarul Emil Boc.

Magistrala va avea 21 de km lungime, 19 stații subterane, un depou subteran, iar valoarea proiectului este de peste 2 miliarde de euro.

 

Comenteaza