Foto “Vom da bani în plus constructorilor de pe A3 ca să o termine mai repede”

“Vom da bani în plus constructorilor de pe A3 ca să o termine mai repede”
Oficialii de la transporturi au inspectat sectorul dintre București și Brașov al A3
“Vom da bani în plus constructorului pe Autostrada Transilvania ca să o termine mai repede”
“Vom da bani în plus constructorului pe Autostrada Transilvania ca să o termine mai repede”
“Vom da bani în plus constructorului pe Autostrada Transilvania ca să o termine mai repede”
“Vom da bani în plus constructorului pe Autostrada Transilvania ca să o termine mai repede”
“Vom da bani în plus constructorului pe Autostrada Transilvania ca să o termine mai repede”
“Vom da bani în plus constructorului pe Autostrada Transilvania ca să o termine mai repede”

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, va aloca o sumă suplimentară de bani constructorului secțiunii de la graniță a Autostrăzii Transilvania (A3) ca să lucreze permanent. “Dacă m-aș duce în weekend pe Autostrada Sebeș - Turda (A10), aș constata că nu se lucrează”.

Răzvan Cuc și directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, au verificat la finele săptămânii stadiul lucrărilor la Autostrada București - Brașov (A3), tronsonul Comarnic - Brașov, lotul 2: sector Predeal – Cristian și racord.

Cuc a constatat "o mobilizare corespunzătoare a antreprenorului", iar ritmul în care se realizează lucrările era susținut: se lucra de la 08:00 până seara, inclusiv în weekend. O serie dintre lucrări sunt realizate - a fost decopertată întreaga suprafață de teren, s-a stabilizat patul de fundare și se lucrează la terasamente și poduri.

”Am decis să fac o inspecție pe șantierul Brașov – Râșnov, unde știți că am deschis lucrările în urmă cu două săptămâni și vedeți că se lucrează. Este un proiect unde vom aplica o metodă nouă. Metoda pe care o aplicăm aici, o vom aplica și pe A3, secțiunea Biharia – Borș.

Dăm bani suplimentari constructorului ca să lucreze în permanență. Aici se lucrează, este mobilizat. Ritmul este unul bun. Constructorii români își asumă să finalizeze acest obiectiv înainte de termenul stipulat în contract.

De astăzi înainte o să fac această comparație ca să nu se spună că sunt un adept al rezilierii contractelor, dar lucrurile au trenat foarte mult timp și nimeni nu mai are răbdare. Dacă unii pot, și ceilalți trebuie să poată în egală măsură”, spune Cuc.

Preferă firmele autohtone

“Nimeni nu este mai “cu moț” - un constructor față de celălalt. Diferența este că românii au utilajele aici și forță de muncă din România în timp ce ceilalți vin și subcontractează. Dacă m-aș duce acum pe șantierul de la Sebeș – Turda, cu siguranță aș constata că nu se lucrează în weekend, așa că probabil lucrează firmele care au forță de muncă locală.

Dacă vremea ne va permite cu siguranță la sfârșitul anului aceeași kilometri de autostradă vor fi finalizați și vor fi deschiși traficului. Sunt bucuros să văd ca anumiți constructori, cu atât mai mult că  sunt români, anticipează situațiile din teren și în loc să aștepte soluții din partea statului, găsesc ei soluții pentru blocajele pe care le întâmpină în executarea contractului.

El a menționat faptul că infrastructura este extrem de importantă și că nu mai acceptă niciun fel de tergiversare cu privire la construirea infrastructurii din România.

Două autostrăzi întârziate

Cuc s-a arătat nemulţumit de lotul 2 al Autostrăzii Sebeș - Turda, declarând că va rezilia contractul cu constructorul Aktor (Grecia) dacă până la sfârşitul lunii nu vine cu actele de subcontractare sau cu dovada utilajelor în şantier. A10 are 70 km şi trebuia să fie gata încă din 2016.

Ea este împărţită în patru loturi, ultimele două fiind deschise circulației: Aiud – Decea (12,5 km) și Decea – Turda (24,3 km). Lotul 1 (Sebeș - Pârâul Iovului) are 17 km, iar lotul 2 (Pârâul Iovului – Aiud), 24,3 km. Costul total al autostrăzii se ridică la 420 de milioane de euro, fără taxa pe valoarea adăugată.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş) a început în 2004, în baza unui contract - estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde - încheiat cu Bechtel (SUA), ce trebuia executat până în 2012.

Contractul a fost reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș.

Comenteaza