Un tronson al autostrăzii dintre Cluj și Mureș, funcțional din septembrie

Un tronson al autostrăzii dintre Cluj și Mureș, funcțional din septembrie

Tronsonul Iernut – Chețani, de 18 km, este următoarea porțiune din Autostrada Transilvania care va fi deschisă circulației.

Această bucată a fost deja finalizată și mai trebuie terminate doar lucrările la nodul care o leagă de Drumul Național Cluj-Napoca – Târgu-Mureș. Cu toate că nu există o dată anunțată, se preconizează că deschiderea circulației va fi făcută până la sfârșitul acestei luni, conform Radio Cluj.

Lucrările sunt, în schimb, mult întârziate pe sectorul vecin, Chețani – Câmpia Turzii, de 15,6 km. Aici investiția a început în mai 2016 și este realizată în proporție de sub 35%. Constructorul are probleme financiare, iar nodul de la Chetani, care permite deschiderea circulației spre Iernut, a fost realizat de subcontractorii acestuia.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ar putea merge pe această varianta pentru finalizarea întregii porțiuni dintre Chețani și Câmpia Turzii. Deocamdată a fost semnată doar o anexă la contract, ce prevede că la autostrada Câmpia Turzii – Târgu-Mureș noul termen de finalizare este decembrie 2023.

Veștile bune vin de pe tronsoanele aflate între Cluj și Borș. Cei 5 km care leagă România de Ungaria au fost deschiși deja circulației, iar ministrul transporturilor, Lucian Bode, anunță că s-au semnat contracte și pentru execuția altor noi loturi. "Avem semnate contracte pentru proiectare și execuție pe tronsoanele Chiribiș – Biharia, Zimbor – Poarta Sălajului și Nușfalău – Suplacu de Barcău, însumând 55 km”.

Pe sectorul de 30 km dintre Nădășelu și Zimbor a fost desemnat câștigătorul și, dacă nu vor fi contestații, va fi semnat contractul de proiectare și execuție. Această porțiune de autostradă, la fel ca și următoarea, aflată între Zimbor și Poarta Sălajului, va fi executată de firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. El a finalizat, chiar înainte de termen, și sectorul de autostradă dintre Gilău și Nădășelu.

La A3 urmează licitația pentru realizarea tunelului pe sub Meses, care va avea 3 km și va costa aproape 1 miliard de lei. Lansarea licitației era prevăzută pentru iulie, dar până acum guvernul a declanșat doar procedurile de expropriere pentru terenurile de la intrarea și ieșirea din tunel.

De asemenea, pentru segmentul dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș trebuie repetată licitația. Aici câștigător a fost desemnat un constructor din Croația aflat în faliment, motiv pentru care licitația a fost anulată.

Comenteaza