Se întețește lupta pentru cel mai scump lot de autostradă din ţară! Încă o contestație pe lotul A3 cu Tunelul Meseș

Se întețește lupta pentru cel mai scump lot de autostradă din ţară! Încă o contestație pe lotul A3 cu Tunelul Meseș

Încă o firmă a depus contestație la contractul câștigat de Makyol pentru „Lotul Meseș” al Autostrăzii Transilvania, cel mai mare contract rutier de la Ministerul Transporturilor.

Turcii de la Mapa, constructorul lotului 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, au depus contestație la contractul câștigat de Makyol pentru „Lotul Meseș” al Autostrăzii Transilvania, scrie Economedia. Astfel, pe lângă contestația depusă de WeBuild (Italia), un constructor din Turcia contestă evaluarea CNAIR la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), implicit semnarea contractului cu Makyol (Turcia) în cazul unei respingeri a contestației WeBuild.

În documentația contestației, Mapa respinge declararea ofertei ca neconfomă, recunoaște că a avut o eroare de redactare în ceea ce privește calculul structurii rutiere, dar că ar fi fost și calcule diferite în programul CESTRIN – Centrul de Studii Tehnice al CNAIR, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia.

Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. 

Licitația pentru lotul cu un tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu peste un an și jumătate, pe 10 februarie 2023, iar la finalul lui august 2023 au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița – Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești.

După mai multe amânări, CNAIR a desemnat la începutul acestei luni câștigătorul licitației, proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului - Zalău și Zalău – Nușfalău fiind atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS - Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA).

Potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol, contractul prevede că cele două secțiuni trebuie finalizate în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

Comenteaza