Produsele bio vândute la noi sunt pline de chimicale

Produsele bio vândute la noi sunt pline de chimicale
Asociația InfoCons a analizat 21 de produse bio, pe baza informațiilor de pe etichetă, provenind de la cinci producători, furnizori sau distribuitori: Delaco Distribution, Econatura Life Concept, De Silva Exclusiv, Carrefour România, Bio Mania.

În cadrul studiului au fost identificate șapte categorii de produse: băutură vegetală (din orez, migdale sau soia), ciocolată, iaurt cu fructe, napolitane, ketchup, maioneză și supă instant. A reieșit faptul că, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 21 de tipuri de produse studiate, doar 4 produse nu le au în conținut.

Numai 19% din produsele analizate nu conțin E-uri, 48% din produsele analizate au în conținut 1 E; 24% din produsele analizate au 2 E-uri, 9% din produsele analizate au 3 E-uri. Doar 47,61% din produse au specificat conținutul de alergeni pe etichetă. Toate produsele studiate au trecute informațiile nutriționale pe eticheta produselor, valoarea energetică prezentând o variație de la 0,1 la 672 kcal/100 g.

Conținutul de zaharuri este menționat pe etichetă în cazul a 95,23% din produse, iar acesta variază de la 0,1 la 49 g/100g de produs și 90,47% din produse au menționat pe eticheta conținutul de sare cu valori de la 0,05 la 14g/100g. Dacă în cazul ciocolatei au fost identificate maxim de 3 E-uri, media fiind de 1 E/produs, în cadrul produselor obișnuite analizate anterior a fost observat un maxim de 4 E-uri, cu o medie de 2 E-uri de produs în cazul ciocolatei cu lapte și un maxim de 8 E-uri, cu o medie de 2-3 E-uri de produs în cazul pralinelor de ciocolată.

La iaurtul cu fructe, în cazul produselor bio se constată un maxim de 2 E-uri, aceasta fiind și media pe produs, comparativ cu un maxim de 6 E-uri întâlnit în cazul produselor obișnuite cuprinse în studiul anterior pe iaurturi cu fructe. Diferența este sesizată și în cazul conținutului de fruct: dacă în cazul produselor bio acesta este reprezentat exclusiv de produse naturale, în cazul produselor obișnuite fructul poate fi înlocuit sau suplimentat de aromele sintetice.

Maioneza bio cuprinsă în acest studiu prezintă un adaos de doi aditivi alimentari, față de un maxim de 7 E-uri în studiul anterior pe aceste produse, cu o medie de 4-5 E-uri/produs. Produsul bio tip ketchup cuprins în studiul actual nu conține aditivi alimentari față de cele din studiul anterior, în care s-a regăsit un maxim de 9 E-uri, cu o medie de 4-5 E-uri.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea consumatorilor să fie facută în cunoștință de cauză. Studiul a fost realizat în perioada 30 martie – 5 aprilie, pe baza informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip halva existente pe piața românească. 

Comenteaza