Povestea clujencei care și-a deschis un business cu mâncare sănătoasă și va hrăni și bolnavii de cancer. Vrea să dea lovitura în toate marile orașe ale României

Povestea clujencei care și-a deschis un business cu mâncare sănătoasă și va hrăni și bolnavii de cancer. Vrea să dea lovitura în toate marile orașe ale României
| Foto: Facebook - Andra Condor/Nava Food

Andra Condor a creat Nava Food, un concept de delivery kitchen cu mâncare preparată din plante după ce a investit circa 70.000 de euro. Prețurile sunt între 10 și 40 de lei iar antreprenoarea estimează o cifră de afaceri de circa 400.000 de euro după un an de funcționare.

Din nevoia de a mânca mai sănătos, Andra Condor din Cluj-Napoca a pornit Nava Food, o afacere din domeniu HoReCa. Aici se gătește doar mâncare pe bază de plante iar business-ul a pornit la drum acum 6 luni, în toamna anului trecut după o investiție de 67.000 de euro, bani proveniți din fonduri euroopene dar și din fonduri proprii.

În bucătăria Nava Food se gătesc preparate cu gust exotic precum burgeri, paste, salate sau supe, toate după reţete plant based (pe bază de plante).

Povestea clujencei care și-a deschis un business cu mâncare sănătoasă și va hrăni și bolnavii de cancer. Vrea să dea lovitura în toate marile orașe al

„Nava Food a decolat în noiembrie 2021, acum şase luni, dar am început să lucrez la proiect cu un an înainte. Am vrut să demonstrez, prin acest proiect, că o afacere socială poate să aibă succes în România şi că e important, în mediul de business, să ne gândim şi la componenta socială. Nu în ultimul rând, am vrut să fie despre mâncare şi despre potenţialul pe care poate să-l aibă bucătăria plant based. Folosesc ingrediente precum caju crud, lapte de soia fără zahăr cu un gust cât mai neutru, lapte de cocos cremos cu o consistenta ridicata de cocos, ciuperci pleurotus sau ciuperci shiitake“, a spus clujeanca Andra Condor, fondatoarea Nava Food, pentru ZF.

Afacerea socială Nava Food - Program de gătit vegan pentru persoanele care suferă de cancer

Nava este, totodată, o întreprindere socială, ceea ce înseamnă că 90% din profitul pe care îl va genera va fi investit în obiective sociale. Antreprenoarea menţionează că echipa Nava Food a început deja să doneze, în fiecare lună, prânzuri la Asociaţia Căsuţa Bucuriei din Cluj-Napoca. Totodată, în prezent, se lucrează şi la un program de gătit vegan pentru persoane care suferă de cancer.

Ingrediente luate din apropierea Clujului

În mare parte, ingredientele provin de la producătorii locali de lângă Cluj, însă pentru cele pe care nu le găsesc în ţară, spune aceasta, apelează la furnizori din străinătate.

Cele mai cerute feluri de mâncare din meniul Nava Food, susţine antreprenoarea, sunt burgerii clasici şi la lipie, dar şi supa balineză sau pastele.

Preturi de la 10 lei până la 40 de lei

Produsele Nava Food au preţuri ce pornesc de la 10-12 lei şi pot ajunge până la 40 de lei.

„Nu cred că mâncarea plant based e mai scumpă decât mâncarea care conţine produse de origine animală. Cred că depinde de tipul şi calitatea materiei prime în ambele cazuri. Însă, o mare parte dintre consumatori sunt dispuşi să plătească mai mult pentru o experienţă aparte, pentru produse neprocesate, pentru o bucătărie care nu este bazată pe semipreparate“, mai spune Andra Condor.

Povestea clujencei care și-a deschis un business cu mâncare sănătoasă și va hrăni și bolnavii de cancer. Vrea să dea lovitura în toate marile orașe al

Antreprenoarea descrie clientul Nava Food și consideră că este o perosană atentă la ce mănâncă foarte curioasă și deschisă la gusturi noi, însă nu trebuie să fie doar vegan sau vegetarian. Ea îşi doreşte să existe o diversitate în ceea ce priveşte clienţii.

Afacerea funcionează, momentan, doar cu livrări în Cluj-Napoca, dar Andra Condor dorește să deschidă o locație fizică sezonieră, dar și o locație fizică permanentă. 

„Urmează să deschidem o locaţie sezonieră cu câteva locuri. Planul este ca ulterior să deschidem şi o locaţie fizică. Acum încercăm să fim cât mai prezenţi cu food truck-urile la festivaluri“, a adăugat fondatoarea.

În medie, Nava Food ajunge la 30 de comenzi pe zi, iar bonul mediu se ridică la aproximativ 70 de lei. Afacerea funcţionează cu o echipă de trei persoane, formată din prieteni şi familie.

Afaceri de 400.000 de mii de lei pe an

La finalul unui an întreg de funcţionare, antrepreoarea estimează că Nava Food va ajunge la o cifră de afaceri de aproximativ 400.000 de lei, iar în trei ani de zile îşi propune să francizeze businessul.

„În trei ani de zile văd Nava Food în toate oraşele mari din ţară“, a afirmat antreprenoarea.

Andra Condor nu este la prima experienţă antreprenorială. Înainte de a deschide Nava Food, aceasta a mai avut alte câteva businessuri, printre care şi un magazin cu haine vintage. Totuşi, experienţa de antreprenor în domeniul HoReCa nu se compară cu nicio altă afacere, spune ea.

„Lucrez 12-14 ore pe zi, uneori şi weekendurile. Mă ocup de bucătărie, dar şi de partea administrativă. Este greu, dar mă împlineşte mult mai mult decât tot ce am făcut până acum. Feedback-ul oamenilor îmi dă putere să merg mai departe şi cred că oamenii îşi doresc genul acesta de mâncare“, a conchis antreprenoarea.

Comenteaza