Planurile fraților Pavăl de la Dedeman pentru Carrefour România: Ce ar vrea să facă dacă ar prelua cele 450 de magazine
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 14:13
- Economie
- Ascultă știrea
Rețeaua Carrefour din România se află în pragul unei tranzacții majore.
Potrivit surselor ZF, grupul francez Carrefour poartă discuții avansate cu antreprenorii români Dragoș și Adrian Pavăl, fondatorii rețelei de bricolaj Dedeman, în vederea vânzării operațiunilor sale din România.
Anul acesta, frații Pavăl au început să analizeze operațiunile locale ale Carrefour cu gândul la o eventuală achiziție. Inițial, planul lor era să transforme hipermarketurile francezilor în magazine de bricolaj Dedeman, ceea ce ar fi însemnat extinderea semnificativă a rețelei, arată sursa citată.
Însă realitatea din teren nu s-a potrivit cu planul inițial, mai spun sursele. Nu toate hipermarketurile Carrefour sunt amplasate în spații proprii: unele se află în mall-uri sau centre comerciale, iar proprietarii acestor spații s-au opus ideii de a avea un magazin de bricolaj în locul unuia alimentar.
În spațiul public au apărut informații potrivit cărora tranzacția ar fi fost deja încheiată, însă datele obținute de sursa citată arată că documentele nu au fost încă semnate, deși momentul semnării nu este departe. Reprezentanții fraților Pavăl și ai companiei Dedeman au respins, la rândul lor, informațiile privind parafarea acordului.
„Informaţiile apărute în spaţiul public nu sunt adevărate şi se bazează pe speculaţii, publicate fără a fi verificate în prealabil”, arată sursa citată.
Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri alimentari la nivel global, operează în România peste 450 de magazine, în diverse formate, iar vânzările realizate pe piața locală s-au ridicat anul trecut la circa 3 miliarde de euro, conform datelor publice.
Pentru aceste operațiuni și-au manifestat interesul mai mulți potențiali cumpărători, însă Dedeman a rămas principalul interlocutor în discuții. Valoarea estimată a tranzacției este, în prezent, cuprinsă între 750 și 900 de milioane de euro.
Rețeaua Carrefour include hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate, formate de discount și cash & carry, precum și o platformă online. Singurul alt jucător de pe piața locală cu un portofoliu comparabil ca diversitate este Auchan.
De altfel, Auchan s-a aflat la masa negocierilor în cadrul acestei potențiale tranzacții, chiar dacă nici acest retailer nu înregistrează, la nivel local, creșteri semnificative ale vânzărilor sau ale profitabilității.
La nivel global, Carrefour este unul dintre cei mai mari retaileri din lume, cu afaceri anuale de peste 85 de miliarde de euro și prezență în aproximativ 40 de țări. Operațiuni directe desfășoară însă doar în șapte state: Franța, Spania, Belgia, Polonia, România, Brazilia și Argentina.
De ce vinde?
Grupul Carrefour analizează o retragere din Europa Centrală și de Est, inclusiv din România, în contextul în care compania caută de mai mult timp un model de business sustenabil într-o piață de retail aflată într-o transformare accelerată. Ulterior, au apărut informații legate de vânzarea operațiunilor din Italia și de discuții similare pentru Polonia.
„Creşte numărul de ţări unde Carrefour vrea să îşi vândă operaţiunile. Anul acesta, grupul a demarat un proiect major de revizuire a propriului portofoliu. În Italia, retailerul a vândut cele 1.200 de magazine către New-Princes Group. În cărţi e şi exit-ul din Polonia şi cel din Argentina. Carrefour a angajat JP Morgan pentru a vinde businessul din Polonia, în timp ce Deutsche Bank a primit mandat pentru Argentina. Dar, planul de restructurare nu se opreşte aici. România este şi ea printre ţările vizate pentru vânzare, iar divizia de investment banking a BNP Paribas a fost angajată pentru acest proiect, aşteptat de piaţă de mai multe luni”, a scris recent publicaţia l'Informé.











